Avatar billede krydset Nybegynder
13. juni 2003 - 16:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

remderings farm

Hejsa eksperter.

vi er nogle stykker (5) som skal til  at lave nogle animationer i 3d studio max, og til det formål ville vi gerne bygge en renderings farm. er der nogle forslag til sådan et "dyr" ang. hardware i den.

Mvh Krydset.
Avatar billede mismis Nybegynder
13. juni 2003 - 17:48 #1
ja da.

men det koster jo penge at lave en render farm men generalt
kan i nøges med en meget lille harddisk og så ellers god cpu og masser af ram i hver maskine
resten er lige gyldigt, skod grafikkort osv intet nødvendigt kun cpu og ram
men ram mængen afhenger jo af hvor stort et projecti skal lave
og om du har planer om dual bundkort
da når du laver net rendering render direkte til billeder og ikke til avi eller andet, derfor kan du hvis du ahar dual bundkort med en NT eller XP på
jo teknisk set have 2 cpuer tilrådighed pr maskine og det er ret nice.

MVH

MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
13. juni 2003 - 18:01 #2
ellers er der jo også mange der sælger færdige prisbillige maskiner så som en athlon xp 2000+ med 40gig disk og 256 mb ram til 2600 kr
køber du 6 af dem så har du for 15600 kr  ja hold nu godt ved

TI TUSINDE OG 2 megahertz tilrådighed

ja  10.002 mhz til din renderfram for små  15600 kr.
det er jo ikke hel skidt. vel

MIS
Avatar billede sijjin Nybegynder
16. juni 2003 - 04:23 #3
Det ville hjælpe lidt hvis du prøvede at beskrive størrelsen af de projekter i laver, og hvor meget i er villige for at ofre på sådan et system.
Avatar billede krydset Nybegynder
16. juni 2003 - 16:51 #4
>>>>sijjin.

jeg kan ikke se det kommer spm ved hvad vi skal lave og hvad vi vil ofre. hovedsagen er at jeg beder JER om at komme med nogle foreslag omkring hardware i en renderings farm. vis du vil svare så lig et svar her som er relevant til spm. ellers så lad vær med at lave indlæg her så jeg spilder min tid med at skrive sådan noget her.

Mvh Krydset
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. juni 2003 - 19:18 #5
krydset>>> Med den indstilling er det dig, der spilder vores tid. Hvad I er villige til at betale for en renderfarm, er altafgørende for, hvilke komponenter vi kan råde jer til at smide i.
Avatar billede krydset Nybegynder
16. juni 2003 - 19:50 #6
HALLO der står ingen maks pris og hvad tror i det betyder når der ikke står det, det betyder nok at jeg er fløjtende ligeglad med prisen bare man får kvalitet. så vil i ikke nok være venlige og smide nogle løsninger til en renderingsfarm.

og den skal rendere animationer på op til 10 - 15 min i høj opløsning uden det tager vildt lang tid.

Håber i tilfredse med dette

Mvh Krydset!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. juni 2003 - 20:09 #7
Det var dog en voldsomt arrogant måde, du har at tiltale folk på, og derudover synes jeg ikke du virker særlig informeret eller seriøs.

Nu er jeg ikke længere den store hardware-nørd, jeg engang var, men hvis penge ikke er nogen hindring og kvalitet/stabilitet er i højsædet, så går du ikke helt galt ved at købe en serie dual-Xeon maskiner med ~2GB RAM i hver.
Avatar billede krydset Nybegynder
16. juni 2003 - 23:17 #8
sorry, men var lige blevet brændt af. havde noget arbejde som en kammerat skulle lave for mig og han skred bare fra arbejds stedet, og så blev jeg ringet op af arbejdspladsen og mistede ham som kunde. det skal selvfølgelig ikke gå ud over jer, men var bare helt oppe og ringe, men er faldet ned igen. sorry sijjin og i11uzion det skulle ikke ha været gået ud over jer. Håber på forståelse :-/)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
17. juni 2003 - 08:10 #9
Det er i orden.
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. juni 2003 - 02:36 #10
Jeg ville nok gå med Opteron244 Server 1800Mhz  fra AMD, det siges de skulle være det hurtigste på markedet i øjeblikket, det eneste problem med dem er at det er 64bit processor, og man skal selvfølgelig køre de 64 bit for at kunne udnytte dem fuldt ud, der er så vidt jeg ved kun et OS som er skrævet til 64bit, jeg har ikke lige kunne finde navnet på det, men det kan være du kan finde noget info på AMD´s hjemmeside.
Jeg skriver tilbage hvis jeg kommer på det;)

Ud over det.
Ram: DDR ( 144bit )alt efter hvilket bundkort du vælger.

Grafik Kort : Jeg har hørt Matrox Parhelia med 512bit GPU og 256MB DDR ram skulle være det beste til brug i Render Farm´s.

Vær opmærksom på at du nok ikke finder alle de ovenstående produkter på EDBpriser.dk 64bit teknologien er stadig ret ny og du bliver nok nød til at forhøre dig hos din importør.

Sijjin;)

P.S
Vi alle kan have en dårlig dag, men husk lige at det er dig som spørger os om hjælp.
Avatar billede mismis Nybegynder
18. juni 2003 - 07:43 #11
Hey Sijjin

når du laver en renderfarm så er der jo lige det faktim at når du rendere i 3dsmax så bruger den ren cpu kraft til det, og ikke grafikkortet med mindre du købe et specifikt hardware render kort og kobler det til

det at fylde et matrox parhelia i en render maskine ville være spild af penge da den ikke vil rendere et sekundt hurtigere af det end hvis der sad et s3 verge 4 mb i.

så ved jeg godt at han sige at penge er ingen hindring
men kan skal jo heller ikke købe en ferrari og koble til 3dsmax bare fordi den er hurtig.

Farrari Render :)

hmmmm

MIS
Avatar billede i11uzion Nybegynder
18. juni 2003 - 08:24 #12
mismis har ret.
Avatar billede sijjin Nybegynder
18. juni 2003 - 20:03 #13
Jeg mente nu Grafikkortet var en væsentlig del af en rundering farm, men jeg tog vist fejl efter at have forhørt mig nærmere, om det må jeg give dig ret mismis hastighedsforøgelsen vil være minimal.

Jeg undskylder det var ikke min menig at komme med et dårlig forslag.

Men resten af det som jeg har sat frem skulle være noget af det hurtigste man kan få i øjeblikket.

Navet på det 64bit OS.  MS's 64bit OS "Anvil"    http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=5173
Avatar billede krydset Nybegynder
26. juni 2003 - 21:41 #14
det må være mismis og i11uzion der fåt points :-)
takker for hjælpen.
Avatar billede mismis Nybegynder
28. juni 2003 - 01:12 #15
Du kommer bare med dem :)

MIS
Avatar billede krydset Nybegynder
12. juli 2003 - 18:21 #16
hmmm illuzion har ikke skrevet sit svar her så du får dem alle mismis

godweekend
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. juli 2003 - 22:00 #17
krydset>>> Hovsa, havde ikke lige set at jeg skulle have point... Nå, skidt pyt :]

sijjin>>> Nej, hastighedsforøgelsen i rendering med et godt grafikkort, vil ikke være minimal. Den vil være ikke-eksisterende.
Avatar billede krydset Nybegynder
12. juli 2003 - 23:30 #18
håber du overlever
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juli 2003 - 07:21 #19
Hehe ja klart - mit svar var postet som en kommentar, fordi jeg ikke syntes den var point værd... Såeh klart :)
Avatar billede krydset Nybegynder
13. juli 2003 - 10:01 #20
nej men nu var jeg også lidt "gnaven" tænkte jeg ville gøre det lidt godt igen og dele point mellem jer :-)