Avatar billede brian Nybegynder
03. december 2000 - 00:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Arbejde med workgroup databaser

Hvordan tilslutter jeg til en database gennem en workgroup ???

Jeg har bl.a. prøvet med :

Set wrkJet = CreateWorkspace(\"\", \"admin\", \"admin\")
Set db = wrkJet.OpenDatabase(App.Path & \"\\Systemlog.mdb\", True)
Set rs = db.OpenRecordset(\"SELECT * FROM Log\", dbOpenSnapshot)

men det virker ikke ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 00:25 #1
gennem en workgroup !?
Avatar billede brian Nybegynder
03. december 2000 - 00:33 #2
hmmm, måske ikke videre elegant formuleret kan jeg godt se.

Det jeg mener er f.eks. system.mdw
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 00:35 #3
okay .. det fatter jeg ingenting af ... så det må vi nok hellere overlade til nogle der gør :-)
Avatar billede moses Praktikant
06. december 2000 - 15:26 #4
Såvidt jeg ved, så vælger du workgroup fil, når du start Access - enten ved at du angiver det individuelt i kommandolinien eller du vælger det generelt via Workgroup fil-administratoren.

Så, hvis den User der er  log\'et på eller en af de grupper, som han er meldt ind i ikke har adgang, så får denne User ikke adgang.
Avatar billede moses Praktikant
06. december 2000 - 15:27 #5
Det beskrives således i hjælpen:

\"For this option to have any effect, you must set the SystemDB property before your application initializes the DBEngine object (that is, before creating an instance of any other DAO object). The scope of this setting is limited to your application and can\'t be changed without restarting your application.
\"
Avatar billede ddn Nybegynder
11. december 2000 - 22:45 #6
det lyder interessant, men jeg har stadig problemer med at få det til at virke.

Har du et eksempel ???
Avatar billede brian Nybegynder
14. maj 2001 - 20:58 #7
Lukket og slukket !