Avatar billede app Nybegynder
10. juni 2003 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af windows; på S-ATA.

Hej.

Jeg har været ude og købe computer: Barton XP2500, Sapphire 9500, 512 mb DDRRAM og en Seagate S-ATA harddisk.
Alt dette på et Abit NF7-S rev.2

Problemere forlyder således:
Jeg kan ikke finde ud af at installere windows :/
Windows XP er jo ikke "by default" indstillet til at installere windows XP over på min SATA harddisk, men derimod på Primary Master (IDE).
hvordan fanden får jeg installeret windows?
Jeg kan godt boote fra CD-ROM, men så snart jeg har bootet, så siger den, at jeg ikke har nogen HD installeret - hvilket jeg jo sådan set har (læs:SATA harddisken).

bottomline: hvordan installerer jeg windows på SATA harddisk :/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juni 2003 - 18:01 #1
du skal sikkert installer dine SATA drivere udner bootningen (der kan man trykke F6 for at installere RAID drivere, mend et gælder nok også SATA)

Smid dine SATA drivere over på en diskette, boot på XP CD'en, Tryk F6 når den komemr frem..
Avatar billede app Nybegynder
10. juni 2003 - 18:05 #2
Hvis det virker, så har du lige gjort mig til en meget lykkelig mand...

jeg prøver lige...
Avatar billede app Nybegynder
10. juni 2003 - 18:13 #3
Alletiders...det virker sgu.

Tak for hjælpen, du med det halv-kryptiske navn ;)

/app - glad og tilfreds med den hurtige hjælp.

P.S. Det vil være dejligt, hvis du kunne oprette et svar, så jeg kan få givet dig dine point.
Avatar billede app Nybegynder
13. juni 2003 - 20:18 #4
jaja...jamen så tager jeg dem selv igen