Avatar billede tippeli Nybegynder
10. juni 2003 - 14:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fra Router til Hub kan det lade sig gøre ?

JEg har en Router tilkoblet mit system nu
jeg vil høre om det er muligt at kører lige fra sit modem oxo over til en hub så det derved ikke er nødvendigt at bruge sin router ... har 1mbit fra tdc ... bruger det store hvide siemens modem .... nogen der kan hjælpe
Avatar billede dash Nybegynder
10. juni 2003 - 14:59 #1
det er helt klart muligt - du skal bare sætte en krydset kabel fra tdc-modem til hub - og så alm netværkskabler derfra ud til pc'erne. Det gør jeg selv (du skal naturligvis købe IP-adresser hos tdc, men det har du vel i forvejen)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 15:04 #2
Ja, det kan du. Men hvad er det du vil opnå ?
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2003 - 15:05 #3
Behøver ikke krydset kabel, hvis der er uplink port på hub'en
Avatar billede dash Nybegynder
10. juni 2003 - 15:05 #4
hehe, ja, der er ikke meget fordel i at gøre det - med mindre man allerede har en hub og skal købe en router
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 15:13 #5
Hvis du vil gøre det skal du huske dig at du måske får lidt problemer med dit LAN, men det kan afhjælpes :-) Hvor mange IP adreser har du? en eller to, så du kan kun have en eller to computer på nettet, på sammetid... Du kan jo bare købe flere hvis det er nødvendigt
Avatar billede tippeli Nybegynder
11. juni 2003 - 04:15 #6
Phatlasse >> hvad jeg vil opnå jeg er træt af en router blokker for alle porte og det er oxo meget lettere uden hvis man ellers kunne få det til at virke

Dash Eller Hansen dk >>> lyder som om det er nemt at gøre kan i ikke give en bedre beskrivelse af det ... må jo ha 2 ip addresser allerede nu hvor jeg kører med router ... nå jeg kobler det hele lige til hubben det blinker og alt det fine der men kan ikke surfe ved ikke om der mangler nogle instillinger i software  ? ? ?
Avatar billede dash Nybegynder
11. juni 2003 - 08:24 #7
1. sluk modem
2. tilslut alle ledninger, hub og modem (jeg mener nu, at jeg har sat et krydset kabel fra modem til hub, på trods af uplink..men det kan være hcm har ret)
3. tænd modem og vent på, der kommer signal

så skulle det virke -
Avatar billede hcm Nybegynder
11. juni 2003 - 08:27 #8
dash > Der er som regel en knap, der bestemmer om der skal bruge krydset eller alm. kabel. Jeg nævnte det bare for at tippeli ikke skulle drøne ud og købe et kabel, der ikke er nødvendigt :-)
Avatar billede dash Nybegynder
11. juni 2003 - 18:06 #9
hcm >> ok, jeg var bare ikke lige klar over det :-)

Tippeli >> hvorfor accepterer du ikke??
Avatar billede tippeli Nybegynder
11. juni 2003 - 22:08 #10
Det vil jeg lige Prøve men det virker let tak for det og dash point til dig men oxo tak for i andres menninger