Avatar billede erlandsen Seniormester
10. juni 2003 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

automatisk steg i Fodnoter

Jeg sidder og arbejder i et stort word dokument, hvor jeg har en lang række fodnoter, der figurerer nederst på hver enkelt side. For at adskille wordteksten med fodnoterne indsætter word automatisk en steg, der har en længe på ca. 4 cm. Det der undre mig er, at på nogle af siderne i mit worddokument går denne 'streg' på tværs af hele siden, hvilket jeg IKKE er interesseret i, da symmetrien mellem de enkelte sider ikke stemmer overens. Mit spørgsmål er, hvordan jeg sikre (ændre), at stregen er 4 cm på ALLE siderne.
Håber i kan hjælpe og forstår mit spørgsmål.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2003 - 11:55 #1
Det er længesiden, men som jeg husker det er det på følgende måde.

Gå i vis - normal, så får du mulighed for at klikke på noget der hedder fodnoteseparator i bunden af siden lige over fodnoterne, det er vist en drop down boks. Her retter du de streger der er forkerte, der vil givet være et sektionsskifte over dem
10. juni 2003 - 12:38 #2
Her har du en præcisering af fremgangsmåden:

Vis->Normal
Dobbeltklik på fodnotetegn
Nederst på siden kommer en bjælke på tværs af skærmen
I feltet Fodnoter ændrer du "Alle fodnoter" til "Fodnoteseperator"
Nu ser du den streg du ønsker at gøre ensartet for alle fodnoter. Det letteste vil være at kopiere en af de streger, der er korrekte - og indsætte den i stedet for de streger. der er for lange.
Avatar billede IdaJ Nybegynder
30. april 2010 - 16:53 #3
Hej Erik.

Hvordan finder jeg denne funktion i det nye word fra 2007?