Avatar billede lone_a_p Praktikant
10. juni 2003 - 10:18 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kan det betale sig?

Giver det resultater, hvis man betaler for at blive tilmeldt søgemaskinerne?

Der er flere firmaer/søgemaskiner, som udbyder denne service, men er der nogen her på eksperten der har erfaring med dette? Kan det betale sig at betale i dyre domme for at komme i søgedatabaserne?

Er det nok 'bare' at tilmelde sig alle de gratis steder?

Mvh Lone
Avatar billede werd Nybegynder
10. juni 2003 - 10:22 #1
det kommer jo an på hvilket firma, men jeg er af den klare overbevisning at det meste af det er noget fup. Forsøg dig i stedet med noget bannerbytte og anden eksponerin af siden. De fleste søgemaskiner finder nemlig selv din side, ellers kan du jo også bare selv tilmelde siden (hos f.eks google og jubii)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
10. juni 2003 - 10:30 #2
Tak, for dit svar. Du skal nok få point, men inden jeg lukker spørgsmålet, vil jeg meget gerne høre, hvis nogle rent faktisk betaler for disse tjenester?

Uddeler gerne flere point for svar, der kan bruges.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
10. juni 2003 - 10:36 #3
I øvrigt:

Er der nogen der ved, hvilke søgemaskiner, som man selv skal tilmelde sig (og sørge for at holde opdateret)?? ... ligesom jubii.dk
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 10:42 #4
Her har jeg oplistet de vigtigste søgemaskiner for Danmark (efter min mening):

For private websites, er det gratis at tilmelde sig hos:
Google.com
Jubii.dk
Yahoo.dk

For commersielle websites, er det gratis at tilmelde sig hos:
google.com

For commersielle websites, koster det penge at tilmelde sig hos:
Jubii.dk
Yahoo.dk

Alle stederne skal du selv tilmelde dig. Kun Google finder dig MÅSKE automatisk (jeg taler af erfaringer).
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 10:44 #5
Lige én ting mere:
Du kan tilmed købe dig til en extra-reklame inde hos Google.com, dem du ser i højre side af skærmen. Det kan være en fordel i mange situationer, og skulle ikke være så dyrt endda.
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 10:52 #6
Men om det er en fordel at betale for at "være med", afhænger af hvor mange konkurrenter du har, vil jeg umiddelbart tro.
Men du vil da gerne "være med", ikke? Hvis du mener, at du har noget at tilbyde i forhold til dine konkurrenter, skal du IKKE holde dig tilbage!

Ide: Du kan også søge på ordet "søgemaskiner" (eller lign. ord) hos google.com for "danske websites", og tilmelde dig dem du selv synes lyder tiltalende/attraktive, i forhold til din målgruppe.
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 10:57 #7
Tak for point, Lone. :-)  Jeg håber at svarene gav dig noget du kan arbejde videre med.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
10. juni 2003 - 11:15 #8
Jo tak, jeg fandt ud af, at jeg ikke skal tilmelde mig til 'betalings-søgemaskinerne'.

Men fandt i stedet dette ret gode link:
http://home3.inet.tele.dk/elgo/index.htm

Tjeck det ud, det er MINDST et par minutter værd af din tid ;)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
10. juni 2003 - 11:27 #9
glem det, uden et ordentligt optimeret site får du ikke en chance på søgemaskinerne, og "werd" jeg har aldrig hørt at google f.eks automatisk finder dine sider fordi du har et banner på en eller anden søgedatabase, det kræver for det første at søgedatabasen hvor det pågældende banner evt. er placeret er sat korrekt op, og at det ikke er et eller andet hjemmestrikket program, som søgedatabaserne ikke kan finde ud af at indekssere.
Så et godt råd få en masse tekst på dine sider, det elsker søgedatabaserne, glem bannere, det giver ikke noget, og få så dine sider optimeret i forhold til søgedatabaserne
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 14:19 #10
--> Thomas:
Hvad præcist mener du med:
"få dine sider optimeret i forhold til søgedatabaserne"
og
"uden et ordentligt optimeret site får du ikke en chance på søgemaskinerne"
Altså helt præcist hvad er et "optimeret site"????

Det lyder rigtigt spændende, måske jeg kunne lære noget her?  :-)

--> Lone:
Jeps, jeg vil kigge lidt nærmere på det ved lejlighed.  ;-)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
10. juni 2003 - 15:12 #11
--> brokkehoved
Det er jo normalt den viden man betaler for :-)
men kort: titel beskrivelse søgeord og hjemmesidernes tekst skal gerne kombineres på den rigtige måde, samtidig skal reglerne/opsætningen for f.eks google overholdes. håber det er en acceptabel forklaring
Avatar billede lone_a_p Praktikant
11. juni 2003 - 08:32 #12
--> brokkehoved
Du behøver ikke betale for denne viden, den kan du selv hente via nettet. Jeg har desværre ikke opdaget sitét til dette, men der er masser af info at hente, søg lidt rundt på f.eks.:

  search engine optimization
  søgemaskine optimering
  evt SEO

Mvh Lone
Avatar billede werd Nybegynder
11. juni 2003 - 20:55 #13
>>thomasejsing
tror du misforstod mig!!
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
12. juni 2003 - 00:47 #14
>> werd det kan godt være at jeg misforstod dig, men man skal passe lidt på med hvilke råd man giver :-) det kan trods alt få meget dårlige følger, har set det før.