Avatar billede robotten Praktikant
09. juni 2003 - 18:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for personlig blackliste ønskes

Hej

Dette spm. udspinger sig af debatten her:
http://www.eksperten.dk/spm/353017

Problemstillingen ligger i, at desværre ikke alle brugere kan finde ud af at opføre sig ordentligt, hvilke ter ærgeligt. Derfor bør der heller ikke spildes tid på dem, ved at hjælpe dem.

Flere brugere har oprettet en personlig blackliste, der kan hives frem og undersøges for, om en brugers navn skulle stå derpå.

Jeg ønsker nu en løsning, hvor denne _personlige_ blackliste kan overføres til, at E holder styr på dette. Dvs. oplever man selv en dårlig bruger, markeres denne bruger som dette, og fremtræder efterfølgende fx med en rød farve.

Og det at listen skal være personlig har flere formål:

Der kan ikke drives offentlig hetz mod en bruger.

Brugeren kan jo også opføre sig eksemplarisk i andre spm., der ikke bør forårsage blacklist'ing

Man har stadig mulighed for at følge med i de brugeres gøren og laden på E - en mulighed den nuværende ignorering ikke tilbyder.
Tænker fx på hvis der opstår en misforståelse, og denne aldrig vil kune blive udredt grundet den ene har sat den andens indlæg på ignorer.

Og nej, jeg vil ikke lave min egen liste, til at have liggende. Jeg får ganske enketl ikke holdt den opdateret, og får ikke kigget på den.

Havd siger I?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 18:10 #1
Det er umiddelbart en rigtig god idé, jeg kan ikke se hvad der taler imod den.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2003 - 18:10 #2
er lavet...tæt på...støt eksperten og køb et pro abonnement. Så kan du skjule indlæg fra en bruger globalt
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2003 - 18:11 #3
og lokalt
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 18:12 #4
Tjo kunne man holde styr på dette fra E's side synes jeg da den ide er helt ok. Har godtnok min egen men synes oz det er lidt besværligt at holde øje med hver gane man skal besvare spørgsmål. Kikker lige med her :-)

MvH Lrd

Ps. Jeg vil have point :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
09. juni 2003 - 18:43 #5
riversen>>hvordan helt konkret er det den virker
kan man så ikke se de indlæg der kommer fra den aktuelle bruger i alle spm han deltar i eller kun det enkelte
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2003 - 18:45 #6
du kan gøre det lokalt, globalt og blot ved et enkelt indlæg. Ulempen er selvfølgelig det er enten eller, hvorimod et rødt brugernavn gør en opmærksom på om man gider svare på brugerens spørgsmål. Jeg ved faktisk ikke, om man vil få mails omkr. brugerens spørgsmål
Avatar billede bredker Nybegynder
09. juni 2003 - 18:51 #7
ok så må det jo komme an på en prøve
man kan vel rette den tilbage igen
Avatar billede robotten Praktikant
09. juni 2003 - 19:04 #8
riversen>> Det er ikke indlæggene fra en bruger, jeg ikke vil se. Det er kun en simpel markering, der skal fortælle mig om brugeren er sat på min blackliste. Ellers skal der ingen ændringer være - bruger skal stadig kunne lave for mig sebare indlæg, spm. osv.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 20:43 #9
Problemer stopper jo ikke ved at der kommer en blackliste :-) Andre brugere vil jo bare besvare dem så. Hvad med at den enkelte brugers point fordeling evt står sammen med navnet i selve spørgsmålet.
Avatar billede exp Juniormester
09. juni 2003 - 23:03 #10
Der kommer måske en sådan funktion på www.ebruger.dk

http://www.ebruger.dk/forum/message.asp?id=70
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juni 2003 - 08:04 #11
Den følger jeg oz med i :-)
Avatar billede robotten Praktikant
10. juni 2003 - 08:10 #12
lrd>> Du har fat i noget der. DEt er jo ikke meget ved, hvis andre begår samme fejl at hjælpe en dårlig bruger. Så flere oplysninger under brugernavnet kunne være er rar ting.
Fx kunne en linie med "X åbne spm. ud af [samtlige oprettede spm.]" til tider gøre underværker.
Hvis en bruger har fx 15 åbne ud af 17 oprettede, er det nok de færeste, der vil hjælpe.
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juni 2003 - 08:25 #13
Der skal nu nok være nogle point liderlige der vil :-)
Drossler oz ned på min legen betjent som folk kalder det for det giver ikke andet end bøvl og uvenner. Og det er takken fordi man forsøger at få de særlige useriøse til at forstå at den ikke går på E. Ved du gør det samme så må ikke snart vi bare skulle lade det ligge :-)

Døjer bare med at sidder og gøre alt for at hjælpe dem med problemerne og så bliver der ikke givet feedback eller så bliver opretter bare væk. Nå men det var oz bare lige en side kommentar

Ha en god dag

MvH Lrd
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2003 - 09:06 #14
Lukker pænt igen. Tak for debatten.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:19 #15
Så lidt du :-)