Avatar billede delphidaner Nybegynder
01. december 2000 - 09:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Upload af filer på Eksperten

Det er somme tider lidt irriterende at man kun kan kommunikere med tekst på Eksperten. F.eks. hvis der er en der efterlyser source-kode, billeder eller fonte, bliver man nødt til (i mangel af bedre) at sende e-mails til alle, som er intereserede. Det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt.

Jeg foreslår at der bliver mulighed for at uploade billeder, ZIP-filer, osv. på Ekspertens server, og derefter referere dertil i spørgsmålene, så folk, der ser på spørgsmålet et halvt år efter, også kan de filerne, som blev udvekslet. Jeg kigger tit i gamle spørgsmål for at se, om der er noget spændende/nyttigt.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. december 2000 - 09:53 #1
Køber du nye harddiske !?
Så ville folk begynde at bruge det som et \"backup\" medie .. og det ville fylde totalt ..
Avatar billede kasseper Nybegynder
01. december 2000 - 09:55 #2
Så tror jeg vist at der skal nogle flere \'kliks\' til på reklamerne, eller en betalings sektion.
I så fald vil det jo kræve uanede mængder af server plads. Og hvem skal have muligheden for det, en ondsindet person med en god forbindelse kunne jo ved at sætte en lille upload procedure igang bringe serven i knæ på \'no time\'. Ideen er sådan set god, men nok ikke realistisk.

Kasseper
Avatar billede snowball Novice
01. december 2000 - 10:24 #3
Så er jeg nu mere \"fan\" af det som tdaugaard har lavet !!!

http://www.tdaugaard.dk/x/ (gratis reklame er altid godt ;))

Og ja, jeg er godt klar over at det langt fra er alle der har eget domæne, men de fleste af os har vist plads hos vores IPS\'er og ellers er der jo noget hedder Geocities, Tripod, Subnet osv. !!!

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. december 2000 - 10:27 #4
snowball:> Yup .. altid godt ;-) Og når nu man har muligheden for at lægge det online så synes jeg man skal gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 15:42 #5
Nemlig og så er der lige ICQ muligheden.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. december 2000 - 15:43 #6
kharder:> jaa .. men ICQ er lidt ligesom email jo.. der er det kun dem der lige deltager der evt. kan få¨en kopi..
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 16:12 #7
Ja , men det er også derfor jeg bruger www.netdrive.com og er igang med at lave noget på min egen maskine.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. december 2000 - 16:13 #8
Se, DET er smart :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 16:22 #9
Ja og man kan lave lige så mange man vil a 150 MB, det er kun et spørgsmål om e-mailadresser. Jeg har selv p.t. hos netdrive 3 x 150 MB + 2 x 300 MB hos http://www.freediskspace.com/nd_home.asp

Så det kan blive til mange småprogrammer m.v. ;o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. december 2000 - 16:37 #10
Idéen er fed nok, meen jeg tror det vil fylde en hel del på de stakkels adminer\'s server.. Medmindre man lavede en \"slet-efter-en-uge-funktion\"

/vh
Simon
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 17:31 #11
Det er da blot at bruge de Drive, som ligger på nettet i forvejen.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
02. december 2000 - 15:05 #12
Det der har jeg selvfølgelig tænkt på. Vedr. pladsproblemet, kan man ikke bare sætte et loft for hvor store filer må være? Kun de færreste gider at sidde og dele sine filer og derefter at uploade dem. Over 90% at de ting man sender (fortrinsvis billeder og source kode) fylder jo ikke ret meget. En grænse på 10-50 KB er nok i orden (ret mig, hvis det er helt i skoven).

Man skal naturligvis se hvem, der har uploaded og hvornår en fil er uploadet. Admin\'erne kan vel lave en funktion, som hver 2. uge eller hver måned checker databasen for referencer til de uploadede filer. På den måde kan uønskede filer holdes ude en gang for alle.

Jeg ved godt det er en ret vild ide, men det er jo også kun et forslag.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. december 2000 - 09:54 #13
Det bliver skrevet på forslagslisten, så må vi se om det er praktisk muligt, OK ?!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
04. december 2000 - 11:27 #14
Det er i orden.