Avatar billede voursez Nybegynder
05. juni 2003 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i prorgamstart

Goddag folkens

Jeg sidder her med 3ds max 5, og har lige installeret det. Når jeg så starter det op, kommer den med en fejlmelding der lyder sådan: "ObjectDBX has reported a fatal error: Unable to load the modeler DLLs"

Er der nogle af jer der har et svar på, hvad man kan gøre for at få dette væk? Jeg har XP, installeret KaZaA og eDonkey. Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre...
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. juni 2003 - 19:43 #1
Det lyder til at din Cdilla er kaput. Enten fucker den op fordi du har haft en anden version installeret, eller så er filerne beskadelig fra din r5.
Lidt svært at sige, men prøv her hvis du bruger XP http://www.macrovision.com/support/downloads.php3
Avatar billede olemunk Nybegynder
06. juni 2003 - 08:41 #2
Hvis du kører med en dansk version af Windows, vil C-dillaen prøve at installere sig i Program Files/Common files, som ikke findes.
Du skal browse dig frem til Programmer/Fælles filer og installere C-dillaen her.
Ole
Avatar billede voursez Nybegynder
06. juni 2003 - 09:32 #3
Jeg tror ikke det kan være C-Dilla, der laver problemerne. Jeg havde Max oppe og køre, i ca. 10 minutters tid inden det gik død. Derefter prøvede jeg at starte det igen, men det ville den ikke. Så kom den med den fejlmelding jeg skrev før. Men alligevel kunne det lyde som noget rigtigt. Jeg bruger en dansk version af XP, så måske er der alligevel noget om det. Men jeg vil da ihvertfald prøve. Jeg ved ikke hvordan det fungerer herinde, men jeg venter med at give dig pointene, til jeg er sikker (det kan være at der kommer et bedre forslag)

Men ellers tak for hjælpen
Avatar billede olemunk Nybegynder
08. juni 2003 - 04:52 #4
C-dilla adressen er:C(dit hoveddrev):\Programmer\Fælles filer\(ny mappe)Autodesk Shared.
Ole
Avatar billede olemunk Nybegynder
08. juni 2003 - 05:03 #5
(lidt mere) Max kan gå ned uden en umiddelbar forklarlig grund. I givet fald skal du afinstallere max'en, slette selve mappen og også slette C-dillaen og slette Autodesk Shared-mappen.
Ole