Avatar billede lars_nohr Nybegynder
04. juni 2003 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan man gå uden om system administrator

Hey.

Jeg har en firma pc med styresystem xp.
Jeg vil gerne lægge et gps navigations program ind på
pc'en, men den kommer med en fejl melding som siger:

Denne handling blev anuleret pga. begrænsinger på systemet,
kontakt venligst system administrator.

Mit spørgsmål er så, kan man gå uden om administratoren så man kan lægge programmet ind på pcén ?????

/Lars
Avatar billede human Nybegynder
04. juni 2003 - 21:56 #1
Nej det kan du ikke
Avatar billede human Nybegynder
04. juni 2003 - 21:57 #2
administratoren har sat nogle indstillinger som gør at du ikke kan installerer programmer. Bed din administrator om at installerer det for dig.
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
04. juni 2003 - 21:58 #3
Er der ingen omvej ??
Avatar billede human Nybegynder
04. juni 2003 - 22:01 #4
Nej. Så gav det jo ingen mening at sætte de indstillinger.

Jeg ville da synes det var temmelig irriterende hvis brugere kunne indstallere alt muligt, selvom jeg havde valgt de ikke skulle kunne.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. juni 2003 - 22:01 #5
Jo da, du kan bede Administratoren om hans brugernavn og adgangskoder, så kan du gøre det hvis du logger dig på som ham.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 22:02 #6
Selvfølgelig er der det, men ekspertens regler forbyder at en sådan beskrivelse postes. Der er tale om hacking af den lokale maskine
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
04. juni 2003 - 22:03 #7
ok, kan du så ikke sende mig en mail med hvordan man gør ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 22:08 #8
Nej for der er uendelige mange muligheder afhængig af hvad der er installeret på maskinen, hvor updatet den er osv.

hvis du har fysisk adgang til maskinen er det intet problem, men over mail bliver det for teoretisk
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
04. juni 2003 - 22:09 #9
ok, pis.
Avatar billede human Nybegynder
04. juni 2003 - 22:12 #10
Teoretisk set kan du jo alt indenfor IT.

Du kan jo også lægge dig i krig med at hacke/cracke en af Sun's servere. (skriver både hacker og cracker pga. folk har hver din definition af tingene).

Men hvis du alligevel beslutter dig for at gå i krig med det. Så regn med en fyreseddel da de formentlig overvåger netværket.

// Human
Avatar billede anje Nybegynder
04. juni 2003 - 22:17 #11
bufferzone>he-he, dine svar er "søde" og indenfor reglerne - bliv ved med det ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 22:32 #12
Jeg er jo gæst her på eksperten, og jeg opføre mig altid efter reglerne, hvis jeg ikke ville det kunne jeg jo bare gå min vej
Avatar billede anje Nybegynder
04. juni 2003 - 23:23 #13
bufferzone> Du må endelig ikke gå din vej, jeg nyder meget godt af dine svar og kommentar.  :-)
Bla. Du og andre har givet utrolige meget til http://www.eksperten.dk og det er dejligt at følge med i
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. juli 2003 - 15:25 #14
Selvom du ikke kan li´de svar du har fået, ja så må du hellere få lukket spørgsmålet igen.