Avatar billede e-greve Nybegynder
03. juni 2003 - 11:46 Der er 7 kommentarer

Programpakke med diagrammer i Flash

Jeg har brug for at lave diagrammer i Flash ud fra data fra ASP eller PHP, evt. i XML-format.

Er der nogen der kender en pakke med diagrammer til Flash, eventuelt som komponenter til Flash?
Avatar billede jakwag Nybegynder
03. juni 2003 - 11:50 #1
Avatar billede e-greve Nybegynder
03. juni 2003 - 12:35 #2
Det er jo ikke helt dumt - men dem har jeg i forvejen.

Jeg søger efter en stor mere professionel pakke som f.eks CrystalReports eller lignende - bare i Flash, hvor jeg lige kan koble mine data på.

Der må da være nogen Flash-grafikere, der har lavet bunkevis af flotte diagrammer.

Jeg får forøvrigt lidt flimmer med komponenterne fra Macromedia. De viser først det tomme diagram og så det med data. Jeg har forsøgt først at vise det når data var tilføjet, men uden held.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. juni 2003 - 13:10 #3
Så skulle du måske betale for en løsning i stil med CrystalReports, men jeg tror ikke den
er helt billig.

Flash grafikere lever af at lave grafik, vi taler nemlig ikke om en gavebod på eksperten.

Macromedia Flash fejler ikke noget, men der er for mange udviklere der ikke kender flash godt nok. Så det er sikkert derfor du får flimmer på din færdige swf fil. :-)

/per
Avatar billede e-greve Nybegynder
03. juni 2003 - 13:24 #4
Jeg er indforstået med at det vil koste penge. Jeg har bare ikke set nogen reklamere med den slags løsninger, så jeg kender ikke nogen.
Avatar billede jakwag Nybegynder
03. juni 2003 - 13:36 #5
Selvfølgelig kan jeg lave et komponent specielt til dig, som du kan smide enten en array of objects eller lign ind i. men det bliver jo ikke gratis.

Jeg har netop startet et firma www.contentdepot.dk
hvis du vil have at jeg laver det, så send mig en mail på:
jakob@contentdepot.dk eller ring 26 16 86 69
Avatar billede e-greve Nybegynder
03. juni 2003 - 14:51 #6
Jeg er ude efter en færdig pakke som kan lidt det samme som grafik-delen i Excel. Dataene skal blot komme fra ASP/PHP/XML.

Jeg ønsker ikke at lave det som en specialløsning, men ønsker at bruge færdige moduler/komponenter som andre også bruger.
Avatar billede jakwag Nybegynder
03. juni 2003 - 15:03 #7
Det kan jeg godt forstå, det vil selvfølgelig også være det billigste.