Avatar billede excession Nybegynder
02. juni 2003 - 20:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

weird id i querystring

Hejsa

er i gang med en XML case og på et tidspunkt sender jeg b_id via en querystring til en asp side som bruger b_id i en XPath

men jeg har fundet ud af at jeg kan tilføje ligeså mange 0 (nuller) foran id'et og den henter stadig det rigtig node osv..

f.eks.
xxx.asp?b_id=0012
kan jeg også skrive som :
xxx.asp?b_id=00000000000000012 og den fanger stadig b_id = 0012

jeg kan også slette foranstillede nuller uden at den fejler

er det meningen at den skal gøre det?  er der en der kan forklare mig hvorfor det er muligt?

-- xs
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
02. juni 2003 - 21:59 #1
kunne måske forestille mig at det er fordi 0 er ingen ting og den derfor ik tager 0 som noget brugbart men ved det sq ik!
Avatar billede excession Nybegynder
02. juni 2003 - 22:05 #2
ja det var også det jeg tænkte til at starte med, men den gør det faktisk ikke i en anden del af systemet...

det ene sted sender jeg b_id til en XSL fil hvor den bliver brugt i en variable først og dernæst i en XPath

det andet sted bruger jeg b_id i en XPath fra ASP side...
Avatar billede medions Nybegynder
02. juni 2003 - 23:36 #3
Du kan jo gøre sådan her:

intTal = Right(Request.QueryString("b_id"), 4)
Response.Write(intTal)

//>Rune
Avatar billede janegil Nybegynder
12. juni 2003 - 17:29 #4
Det er mulig hvis "12" og "012" tolkes som tall, ikke som strenger.

Så hvem vet, kanskje det blir mmere styr på sakene med:
xxx.asp?b_id="0012" ?
(Jeg er analfabet på asp)
Avatar billede excession Nybegynder
21. juli 2004 - 08:44 #5
lukker
Avatar billede medions Nybegynder
21. juli 2004 - 23:40 #6
Hvorfor?

//>Rune
Avatar billede excession Nybegynder
22. juli 2004 - 06:42 #7
hvorfor jeg lukker?  Der kommer jo ikke flere svar...
Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2004 - 15:36 #8
Syntes du ikke du fik svar på dit spørgsmål?

//>Rune
Avatar billede janegil Nybegynder
23. juli 2004 - 17:26 #9
Forresten er det ikke lov i XML, at en id begynner med et tall.
Avatar billede excession Nybegynder
23. juli 2004 - 18:52 #10
medions: nej, jeg har ikke fået svat på spørgsmålet.  Dit svar har ikke noget med spørgsmålet at gøre
Avatar billede excession Nybegynder
23. juli 2004 - 18:53 #11
janegil: jeg mener at ID IKKE må starte med et tal i XML, men ovenstående er "b_id" og ikke en XML ID