Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 15:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man slette en .dll fil der ikke er adgang til?

hey jeg har lige fået afinstalleret nogle spyware og spam filer og nogle dialers eller sådan noget fra uhadada! c2 media osse kaldet lop.com jeg har næsten fjernet det hele men mangler den såkaldte .dll fil og den siger at den ikke kan Hvordan kan jeg få den fjernet?
da jeg ikke har lyst til at få flere dumme popups med en hel stak porno ads.
jeg har hørt at man kan downloade et program der kan slette det men hvad er det nu det hedder!? det kan jeg ik huske men, det kan jo være at der er et par kloge hoveder derude der kan det????
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 15:33 #1
Hvilken .dll fil, og hvilke programmer har du brugt?
Avatar billede googolplex Novice
30. maj 2003 - 15:35 #2
Er det Ad-awre du tænker på ?

http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 15:38 #3
Du har brugt både Ad-aware og Spybot, kan jeg læse mig frem til.
Du er nødt til at fortælle hvilket styresystem du kører med, og hvad den .dll fil hedder du vil af med.
Det program Tonnybrandt taler om hedder Aluria, og er hamrende effektivt, det finder mere end de andre, og hvis man kan fjerne ting manuelt er den gratis version god nok.
http://www.aluriasoftware.com/spywareeliminator/index.html
Avatar billede dsj Nybegynder
30. maj 2003 - 15:56 #4
genstart i MS-dos-prompt og slet det derfra, så virker det. Problemet er, at en applikation lægger en lås på filen (og siger derved at den er i brug), hvorfor windows ikke kan slette den. Men i dos-prompten er denne applikation ikke aktiv.

Det er vigtigt at du STARTER i dos-prompt, det er ikke nok at åbne den fra windows.
Avatar billede googolplex Novice
30. maj 2003 - 16:05 #5
dsj: Er der egentlig andre måder at slå denne 'lås' fra, det har jeg ofte undret mig over ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2003 - 16:27 #6
Start windows i fejlsikker tilstand, så skulle det være muligt at slette den.
Avatar billede dsj Nybegynder
30. maj 2003 - 17:09 #7
Det med låse styres af OS, og det kan man ikke pille ved. Det du kan gøre er at finde den applikation der har låsen på filen og lukke den ned, så låsen frigives.

Den lette måde er så at starte i dos-prompt :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2003 - 17:42 #8
man kan heller ikke slette den når man kører en kommandoprompt fra det aktive windows, derfor gør det i fejlsikker tilstand, hvor .dll filen ikke er aktiveret.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
31. maj 2003 - 14:51 #9
hehheheh min bror har fjernet filen så desværre har jeg ik brug for jeres hjælp mere men tak alligevel
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 14:54 #10
Kan du fortælle os hvordan?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2003 - 15:04 #11
som fromsej skriver vil vi gerne se en forklaring.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:26 #12
niks han gik bare ind og gjorde et eller andet mærkeligt i komando ????? ok?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
01. juni 2003 - 18:28 #13
aner desværre ikke hvordan han gjorde jeg spurgte bare om hanviste hvordan man gjorde så gik han bare helt grasat med trykkeriet=? :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2003 - 20:16 #14
kunne være at vi skulle holde et lille øje vågent overfor hashkagen der i sin hashrus ikke kan komme med en bedre forklaring.

Jeg havde et lignende problem en gang, så kom min mor forbi og så var den pludselig i orden, hun må jo ha' sagt et eller andet der gjorde udslaget, hvem ved.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2003 - 20:18 #15
En mere til .txt filen, den er snart stor.*G*
Avatar billede hashkagen Nybegynder
27. juni 2003 - 18:19 #16
hehe?? nej