Avatar billede andenblah Nybegynder
29. maj 2003 - 19:01 Der er 3 kommentarer

problemer med avi filer

Hey... JEG HAR HENTET EN FILM hvor den bliver afrspillet som avi, hvordan kan jeg afspille den, jeg kan ikke lave filen om til wma ellr wmv...... hva skal jeg gøre...
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2003 - 19:07 #1
kommer an på hvilken format filmen er i - men du mangler højst sandsynligt det codec der hedder divx - hent den og installer der fra www.divx.com

Det bedste resultat i længden får du dog nok hvis du henter "nimo codec pack" og installerer det - http://nimo.titanesk.com/modules/news/
Avatar billede michael2690 Nybegynder
29. maj 2003 - 19:10 #2
hvis du køre win XP gør følgende:
Åben Registreringsdatabasen (regedit).
Åben HKEY_CLASSES_ROOT
Åben SystemFileAssociations
Åben .Avi / Shellex / PropertyHandler
Default har en værdi. SLET værdien!
Genstart
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 19:49 #3
Hvis du har afspillet den før kan du gøre det igen.
Højreklik på filen og vælge åben med, vælg windows mediaplayer.
(på windows 98 skal du holde shift nede når du højreklikker for at få "åbn med" i menuen)
Her kan du vælge altid at bruge windows mediaplayer til at afspille med.