Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. maj 2003 - 17:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hjæææælp! en ny værktøjslinje?!

her for nogle uger siden prøvede jeg at finde sangen girls and boys af good charlotte som mp3 fil.
jeg søgte og søgte men nej fandt intet...
og så juhuu!
der var den jo der stod på engelsk klik her og hent sangen gratis-... så jeg klikkede neeej!! det var rart.
endelig havde jeg fundet den men nej det skulle bare være et pokkers "scam".
jeg søgte efter filen men niks den var overhovedet ikke på computeren, doh!
så jeg går ind på kontrol pernelet og skal lige tjekke hvad det egentligt er jeg har downloaded..... der var intet nyt af programmer!!
tilgengæld opdager jeg så at der er en ny værktøjslinje??
jeg højreklikker på den og hva sker der? jeg får en lille popup boks fra internettet med
porno reklamer?!?!?!
jeg ser også at den hedder "liechirshes" ???
hva er det? hjælp mig venligst med at fortælle mig hvordan den kan fjernes!
hvis det er nogen hjælp så kommer den lille ekstra "værktøjslinje" også på når man er på internettet og så kommer den fra et eller andet firma af en art der hedder C2 MEDIA?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. maj 2003 - 17:59 #1
vil i ikke nok hjælpe mig - hilsen en nørd i nød
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. maj 2003 - 18:00 #2
200 point til den der hjælper med at få det væk!
Avatar billede bredker Nybegynder
28. maj 2003 - 18:02 #3
funtioner>>internetinstillinger
slæt cocies og filer
se også i tilføj/fjern programmer om der er noget her
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2003 - 18:03 #4
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 13:52 #5
Hey programmet spybot siger at jeg kan miste muligheden for at kører nogle programmer pågrund af lecensaftaler
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 13:53 #6
hvad gør det ved min computer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 13:57 #7
Ikke noget, du kører bare programmet igennem. Det skal du bare ignorere.
Den detekter såvidt jeg husker at adaware er installeret og advarer så.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:00 #8
Nååå...den leder din computer igennem for snavs=spyware du har fået ned ved at browse på nettet, og fjerner dette. Jeg kører det selv, og er yderst tilfreds med det og har ikke fundet noget der kan siges imod programmet.

Men husk at opdatere det inden du kører programmet, så det får de seneste definitioner ned.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:01 #9
Har lige været i et andet spørgsmål, hvor det fjernede lop.com, som er en af de slemme. På min fjernede den igetnet som sikkert er nogenlunde lig det du har fået ned.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:04 #10
jeg fandt 61 mulige problemer hvad skal jeg gøre jeg vil ikke ødelægge min computer??!
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:06 #11
hvordan kan jeg være sikker på at jeg ikke fjerner noget der er vigtigt for computeren eller som vil gøre at mine programmer ikke vil tage skade for ikke at tale om computeren?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:11 #12
Du har muligheden for at fortryde i spybot. Der er simpelthen en knap der hedder gendannelse, og det er for at fortryde de ændringer du lavede sidste gang du kørte spybot. Så jeg ville med sindsro trykke på fix problemer eller hvad den nu hedder.
Jeg kører den lige selv så jeg kan se hvad knappen hedder...2 sec.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:12 #13
"Afhjælp problemer", hedder knappen.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:13 #14
ok tak
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:14 #15
ok skal jeg så bare tjekke på internettet om popupsne stadig er der?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:16 #16
Den fandt 14 problemer på min og jeg trykker nu på afhjælp problemer-knappen. Så meget tillid har jeg til programmet.
Jeg har også lige checket hvad man kan i gendannelse, og man kan gendanne alt hvad man "afhjælper".
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:17 #17
1000 tak!!! man du er da bare en guttermand af førsteklasse!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:17 #18
Ja, det burde du faktisk have gjort før du accepterede mit svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:17 #19
Fint *s*
Takker for point :-)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:18 #20
det virkede hvis jeg havde pengene til en ny computer ville jeg sende dem til dig men desværre må du nøjes med 200 point
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:18 #21
heheh :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:19 #22
Det er helt fint. Taknemmelige brugere er nok til at redde min dag :-)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:30 #23
Hey du kender ikke flere programmer som disse er ved at brænde dem til en cd og har masser af plads :-)??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:34 #24
Adaware og Spybot er nok til at fjerne spyware. Jeg testede et andet program idag, men den fulde version koster penge. Den fandt faktisk et par efterladenskaber, som ingen af de andre programmer havde fundet men ikke noget der var aktivt.
Jeg kan ikke lige komme på andre programmer som er gode at have på en "førstehjælpscd".
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:39 #25
ok men tak har stadig den lille ekstra web browser men den kan man jo fjerne ved at skjule den ikke hehheh :-) det gode ved det er bare at jeg ik får alle de der dumme porno popups -
jeg fik en masse lort men ikke girls and boys sangen lol hehe
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:40 #26
sig mig har du taget en eller anden it uddannelse af en art  hvis du har det hvad hedder den så???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 14:47 #27
Nje, ingen egentlig it uddannelse, men jeg arbejder som systemadministrator i et større firma. Det hjælper jo på det. *s*
Avatar billede hashkagen Nybegynder
30. maj 2003 - 14:48 #28
ok men du har i hvetfald styr på dit kram
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. maj 2003 - 15:37 #29
Fik lige en gæst til kaffe, så jeg fik ikke svaret på det spørgsmål du havde mht den ekstra webbrowser. Jeg går ud fra at du mener en ekstra menulinie.
Den fjerner du ved at højreklikke i menulinien, der vil du kunne vælge hvilke menulinier der skal være synlige. Og i samme åndedrag må du da gerne lige notere navnet den viser ned og skrive det her.
Jeg er lidt interesseret i hvilken en det er.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
31. maj 2003 - 11:05 #30
ja navnet på den ekstra menulinie var liechirshes. Men det skal du ik bekymre dig mere om. Jeg prøvede at finde den med spybot, men det kunne den ikke så jeg prøvede med ad-aware og den har vist [har lige opdaget det nu :-)] fjernet programmet helt! yeah! YeeeHaaaw!