Avatar billede larz Nybegynder
28. maj 2003 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Køb af digitalkamera?

Hvad skal man købe, hvis man MAX vil give 3000kr. for et?

i må gerne ved ligge link til f.eks. tests
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. maj 2003 - 16:53 #1
Enten Canon powershot A70

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587982

Eller Olympus 350'eren

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677966

Nikon Coolpix 3100 er  ret nyt, men kan også være et godt valg

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324667915

I det prissegment ville jeg vælge Canon'en, selv om jeg  ellers sværger til Olympus. nikon'en er for ny til at jeg kender noget til den.
Avatar billede skobbolop Nybegynder
29. maj 2003 - 14:08 #2
hmmm..komemr nu også an på hvilke krav du stiller..hvis du gerne vil have mange manuelle controls er det en god ide med A70'eren..det er dog ikke det pæneste kamera på markedet..

350'eren er en del pænere og kan fint passe i en jakkelomme eller noget..der er dog ingen manuelle controls..

så er der så også canon A300..det har ingen optisk zoom...men det er billigt..har manuelle controls..og ikke særlig stort..

jeg skal selv have et snart og vælger enten 350'eren eller A300..det skal bare tage gode billeder og manuelle controls er mere eller mindre overflødige for mig...men igen, det kommer an på de krav du stiller til kameraet..

smut evt. ind på www.pricerunner.com og find nogle kamera dog synes ser interessante ud....der er ofte links til professionelle anmeldelser..

350'eren hedder dog D-560z i USA og derfor må du gå manuelt ind på siderne og finde anmedelserne..

brugeranmeldelserne på edbpriser.dk skal du i hvert fald ikke basere dit køb på..
Avatar billede skobbolop Nybegynder
29. maj 2003 - 14:13 #3
:D..det var et svar
Avatar billede larz Nybegynder
29. maj 2003 - 17:39 #4
Jeg sidder og kigger lidt på A70'eren og så 350'eren......

og jeg er meget i tvivl, for jeg kan se at 350 bruger nogle andre Kort end a70, som faktisk koster det mindst det dobbelt af dem som A70 bruger, så alt i alt tror jeg faktisk at 350'eren ville blive dyre end a70
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. maj 2003 - 07:57 #5
350'eren bruger xD card, som har den fordel at de er RET hurtige, og ekstremt små, men de e stadig lidt dyre..

Jeg har et kamera, der både understøtter xD og CF kort, og hastighedsmæsigt er xD kortene klart MEGET hurtigere, så tager man billeder i serie, så er Xd en fordel, men ellers..  burde  det kun være størrelsen man  vælger ud fra.
Avatar billede perj Nybegynder
31. maj 2003 - 00:00 #6
Her er nogle gode steder med test og priser.

http://www.dpreview.com/
http://www.digit.no
http://www.kamerahuset.dk
Avatar billede larz Nybegynder
31. maj 2003 - 19:19 #7
Jeg er meget tæt på at købe 350'eren

men så kommer en af mine kammerater og siger at jeg skal købe et Olympus µ-300 (godt nok 500 over budget) men er det ikke bare størrelsen man betaler for ?

PS. skobbolop og jensendk  i får begge to minimum 30 point hver for hjælpen
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. juni 2003 - 15:34 #8
Der er godt test af kameraer på http://www.steves-digicams.com/
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. juni 2003 - 15:39 #9
En vigtig ting når du køber kamera, er også at det er godt at holde ved. Du kan ikke tage gode billeder, hvis du hele tiden skal koncentrere dig om at holde på kameraet, uden at få fingrene ind foran linsen. Så gå ind i en butik, og prøv at holde forskellige kameraer. Desuden har www.dpreview en god funktion, hvor du kan stille kameraerne op ved siden af hinanden, så de er lettere at sammenligne. Desuden har de en ordbog med gode forklaringer af fagudtryk.