Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 16:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Battle/konkurrence

Så lige denne tråd i photoshop kategorien http://www.eksperten.dk/spm/358238  og syntes enlig iden er genial.

Tænkte så at man måske kunne gå vidre med det. Det jeg sidder og tænker lidt over er at lave en ny kategori der hedder battle/konkurrence hvor så en eller anden Co-admin sætter en konkurrence igang.

For at det så skal være attraktivt skal der selvfølgleig være nogle point. Men kom så til at tænke på IDG som jo ejer eksperten. De laver de der Hæfter, ville det ikke være en ide at smide sådan et på højkant også. Så kunne man lave konkurrencerne emne opdelt hvor man så kunne vinde et hæfte som havde med programmet at gøre.

Det vil sige feks sådan her kunne kategorierne se ud.

Billedbehandling    Her ville et photoshop eller et paint shop pro hæfte være en ide.
Flash                Her ville et flash, Livemotion, Swift eller et actionscript hæfte være en ide.
3d                  Her ville et 3dsmax, maya, lightwave, modellering osv. hæfte være en ide.

For at have noget at vælge imellem kunne man så lave det sådan at man kunne vælge mellem 2-3 forskellige hæfter, så man var sikker på at der var noget til alle.

Hvad siger i ?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
28. maj 2003 - 16:23 #1
er helt sikker på det ikke vil blive til noget da det jo er et foum til it hjælp men ellers kan du vinde ting på www.3dmaxer.dk hvis du kan 3d og penge på www.vindenhund.dk
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 16:33 #2
nu søgte jeg ikke steder hvor man kan vinde ting. Ved godt det findes andre steder, måske enndu en grund til at lave det her også :)
Avatar billede mat Nybegynder
28. maj 2003 - 16:50 #3
tror du ikke dem der ville rende med prisen i flash ville være ret ligeglade med et hæfte fra idg? Jeg behøver ikke præmier for at battle flash, hvis emnet udfordrer mig gør jeg det for sjov (ur-konkurrencen var for fed, der fik vi sågar nogle fra det svenske flashcommunity med) :)

Battle ideen er sådan set fin nok men hvorfor skal co-admins sætte dem igang? Og selvom der ikke er en specifik kategori er der jo battles rundt omkring alligevel, og det er vel ok?

mvh mat
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 17:08 #4
ja klart. Det var nu også kun for at få det organiseret lidt og få eksperten med.
Nu ved jeg ikke med dig, men personligt selvom jeg er ret godt inde i nogle programmer kan jeg ikke få lærer bøger nok. Så det var sådan set kun for at få det mere atraktivt, at du ikke er til bøger er jo så dit problem, vinder du må du så takke nej til det. Der er sikkert andre der gerne vil, ved at på 3dmaxer går bøgerne som varmt brød og har en stor andel i at folk gider at stille op i konkurrencerne. Uden dem vil deres sikkert stadig være konkurrencer, som feks på teamphotoshop hvor man ikke får noget. Så det kan sagtens lade sig gøre.

Det var et forslag :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 17:27 #5
Nu skrev jeg godt nok IDG hæfter og kan se du også gjorde. Det jeg mente var at hæfterne eller bøgerne skal selvfølgelig have et vis niveau, kunne godt forstå du undrede dig lidt ;)  Men mener de også sælger andre bøger som ikke er nogle der er lavet til IDG.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2003 - 17:39 #6
En udmærket ide - men for at alle skal kunne være med er der nødt til at være en konkurrence form hver kategori...

Tror nok det bliver LIDT for dyrt så ;)
Avatar billede mat Nybegynder
28. maj 2003 - 17:50 #7
Man kan vel egentlig bare lave en overordnet battle kategori hvor emnet/programmet/sproget kunne fremgå af spørgsmåls-emnet. Men så synes jeg som minimum at det skal være påkrævet at opretteren af et battle skal komme med første indlæg.

mvh mat
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 17:56 #8
Er enig i at der skal være en for hver konkurrence.
Nu har vi også dette vidunderlige point system ;)  Så ville det jo være lækkert at kunne se hvem der enlig var de virkelige hardcore grafiker.
Man kan jo godt ligge nummer 1 i et program kategori og være total skod grafisk.

Jeg sagde ikke at jeg gik op i de point, men nu er de altså her og mange gør tro mig :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 17:58 #9
Det jeg mente var  At der skulle være en kategori opdeling og ikke bare en hvor alt bliver lagt.

"Er enig i at der skal være en for hver konkurrence. "  hmm
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. maj 2003 - 18:05 #10
Når jeg tænker over det ville det måske ikke virke aligevel, da jeg tror at eksperten er for sammentømret hos mange. Det vil sige at er der en populær skikkelse der deltager vil han/hun sikkert få en masse stemmer.  Siger ikke at det vil foregå, bare at man måske kunne forestille sig det :9

Tænkte så på 3dmaxer igen, hvor man ikke fik at vide hvem der har lavet billedet, på den måde er der ingen snyd :)

Det kan selvfølgleig køres ud i alt evighed, så en kommentar fra admin eller en coadmin der måske kender lidt til ekspertens ider ville være fedt :)