Avatar billede moejensen Nybegynder
27. maj 2003 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

online konvertering af word dokumenter til html

Jeg forsøger i øjeblikket at finde den bedste og nemmeste måde at publicere dokumenter på nettet, uden kendskab til HTML, jeg ved at i en del større systemer er det muligt at uploade worddokumenter, og så konvertere og formatere systemet selv dokumentet. Grunden til at jeg ikke bare vil bruge words gem som html funktion, er at den laver så uendelige meget overflødig kode, samt at men ikke kan lave nogle standarder der automatisk bliver sat på ved upload (ex copyright)

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
28. maj 2003 - 09:32 #1
jeg leder efter det samme - men bruger dog det at gemme som html. Hvis du bruger word97 bliver der ikke genereret så meget kode
Avatar billede hundevennen Nybegynder
28. maj 2003 - 13:32 #2
har just fået noget til at virke - du måske kunne bruge som nødløsning indtil du finder den forkromede løsning.
Jeg har lavet en funktion der henter teksten fra en htmlfil, altså alt hvad der står imellem body tags og lægger det ind i en base - herfra kan du så lægge basen ud på nettet og hente dine tekster fra basen
Avatar billede moejensen Nybegynder
28. maj 2003 - 14:13 #3
den løsning har jeg overvejet, men der er stadig meget slamkode tilbage. Håber der kommer en bedre løsning.
Avatar billede jhauge Nybegynder
02. juni 2003 - 15:11 #4
Har du afprøvet "HTML Tidy Library Project", det er rigtig godt til at rydde op i HTML kode. Du kan gratis downloade en dll-fil som som du kan bruge i dine projekter.

Der findes også en UI til det som du kan hente på: http://users.rcn.com/creitzel/tidy.html. Brugte det selv med stor fornøjelse i sidste uge.
Avatar billede moejensen Nybegynder
27. juni 2003 - 12:51 #5
spg lukkes