Avatar billede t.wiuff Nybegynder
29. november 2000 - 09:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vpn - FireWall 1 - NT login

Jeg prøver at oprette en VPN forbindelse gennem min firewall 1 fra checkpoint. Jeg får fin forbindelse igennem firewallen, men bliver ikke valideret af min PDC, således at jeg får mine rettigheder tildelt. Beskeden jeg får er, at der ikke er en domænekontroller tilgængelig og det går så hurtigt, at jeg ikke tror den spørger gennem VPN\'en.
Jeg logger på med VPN SecureMode leveret med FireWall 1

Nogen forslag til hvorfor jeg ikke bliver valideret.....???? Clienten er en Win98...........
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. november 2000 - 14:23 #1
1: Er du sikker på at du kommer \'igennem\' firewall\'en ? Hvis ja gå til 3.
2: Kan du pinge din PDC\'s IP adresse ?
3: Kan du pinge netbios navnet på din PDC ?

Så tror jeg at du har nok at teste videre med indtil videre. Når du har testet dette kan vi gå videre ;-)
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
29. november 2000 - 15:16 #2
Jepper - jeg kan pinge og \"net use\" osv..... Det er lidt skræmmende ikke......????
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. november 2000 - 15:27 #3
OK, hvad kan du så pinge ?
Netbios navne eller kun IP\'er ?

Hvad skulle der være skræmmende ved det ?

Prøv at konfigurere din Win9x maskine til at benytte WINS serveren på det net du kobler op til.

Avatar billede victor44 Nybegynder
29. november 2000 - 15:27 #4
Husk i øvrigt at din workgroup skal hedde det samme som dommain navnet.
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 09:47 #5
Jeg kan pinge alle ip\'er samt NetBios navne.

Win9x clienten er afprøvet med både Wins og Lmhosts..............!!!!!!!!!!

Workgroup er også ok..................!!!!!!!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 11:55 #6
Så er der kun to muligheder tilbage.
Enten kan din PDC ikke komme ud gennem firewal\'en, eller du har et eller andet underligt problem på din Wirus9x maskine.
Har du checket med en sniffer, hvad der kommer gennem din FW. Det kunne se ud som om at din firewall spærrer for noget trafik.
Det er meget almindeligt at lukke for eks. port 135-139.
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 12:38 #7
Det var også min næste tanke, at sætte en sniffer på..........!!!! Men det har der ikke været tid til endnu........!!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 13:28 #8
Hvis du hører til her på Sjælland er du velkommen til at kontakte mig, hvis det er meget vigtigt at det kommer op at køre med det samme.
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 13:46 #9
Tak for tilbudet, men det forholder sig således at vi pt. har konsulenter der vedligeholder vores firewall. Det er også dem der hjælper med VPN\'en. Så jeg er ikke meget for at rode med den selv.........!!!! Vi har endda kontaktet \"eksperterne\" fra Swanholm, der har leveret dette \"skidt\", som heller ikke har flere gode forslag...........!!!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 14:05 #10
Så var det måske på tide at kontakte mig ;-)
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 14:08 #11
Hvorfor vidste jeg du ville skrive det.........????!!!! 8-) Men i er jo sikkert nogle dyre drenge.....????
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 14:17 #12
Garanteret ikke værre end de andre du har hyret.
Prisen afhænger jo også af hvor lang tid det tager at løse problemet.
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 14:25 #13
Vi har nu været så forudseende at få en fast pris på jobbet....!! Så de skal have lov til at gøre det færdigt....!!! Vi ville sådan set bare have lidt indput herfra, for at se om der var noget vi havde overset, eller hvis der nu sad en, der havde haft det samme problem og lige viste hvilke \"knapper\" der skulle trykkes på......!!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 14:35 #14
Jamen så synes jeg at i skal starte med at kigge FW regelsættet efter og sætte en sniffer op der ser efter pakker fra din VPN maskine på det interne netværk så du kan se hvad der sker når du forsøger at connecte.
Prøv også at bruge en scanner fra Win9x maskinen så du kan se hvilke porte der er åbnet for ind i nettet.
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 16:23 #15
Jeg er ikke helt uinteresseret i at høre hvad problemet var når i finder en løsning.
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
30. november 2000 - 16:28 #16
Jeg skal nok huske at skrive - jeg lader spørgsmålet stå åbent, i tilfældet af andre måske hendvender sig. Dog sker der nok ikke noget de næste 14 dage, da jeg er på vej til Thailand på velfortjent ferie.........8-)
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. november 2000 - 18:16 #17
Go ferie ;-)
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
18. januar 2001 - 11:01 #18
Nå - det var en god lang ferie.....Men til min rædsel er vi ikke kommet videre med problemet/udfordringen.....!!!! Så jeg kan desværre ikke give dig en løsning på problemet endnu......!!! Men du skal dog have point for din opmærksomhed.
Avatar billede victor44 Nybegynder
18. januar 2001 - 11:57 #19
Yes tak for pointene, men du er altid velkommen til kontakte mig.

Have a nisse dag.

Håber du havde en god ferie.