Avatar billede tl Nybegynder
28. november 2000 - 00:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

repository ??

Hvad er et Oracle repository, og hvad kan jeg bruge det til ??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. november 2000 - 10:04 #1
Hej Tl
Et repository er en samlet betegnelse for tabeller og objecter en bestemt application bruger.
F.eks. Oracle Enterprise Manager. Den starter med at ville oprette en masse tabeller, hvori den gemmer sin information omkring de instillinger du sætter op.

Håber det er svar nok.
Avatar billede tl Nybegynder
02. december 2000 - 00:08 #2
tak for svar

Jo men hvad er fordelen ved at bruge det i forhold til normal oracle db administration ?

Avatar billede pnielsen Nybegynder
02. december 2000 - 15:03 #3
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål ????

Mener du hvad der er fordelen ved OEM ?
Fordelen er er at man administrerer alle sine databaser fra en maskine, og meget
nemt lave simple databaseændringer via GUI interfacet!

Mener du hvad fordelen med repository er?
Det er smart at man kan få de samme instillinger lige meget hvorfra du logger ind!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
17. december 2000 - 19:28 #4
Var det svar nok ?
Avatar billede tl Nybegynder
17. december 2000 - 20:56 #5
Ja tak, for svar,

Jeg har et login til OEM server, men Oracle kan af ikke finde serveren for some reason.

Er der et sted man kan administrere denne ??

Avatar billede pnielsen Nybegynder
17. december 2000 - 23:51 #6
hvilken version af OEM er det?
1.6:
den connecter direkte til din database. Så er det formentligt dit alias?
Hvilken fejlkode får du ?

2.0 eller 2.1:
Her connecter man til en managenment server først!
Avatar billede tl Nybegynder
18. december 2000 - 13:17 #7
det er den seneste. Oracle 8i downloadet. så det er vel 2.1.

Der må være et sted man kan sætte sin management server op, men det kan jeg ikke finde ??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. december 2000 - 20:48 #8
Management serveren(OMS) kan du f.eks. installerer på en NT(gøres fra installeren).
Når den er installeret skal du oprette en repository. Det gøres fra \"configuration assistant\"!
Du kan her vælge at bruge en allerede eksisterende database eller lave en helt ny til brug af OMS.

Men for at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, syntes jeg måske det er nemmere med Toad :)
Det andet her kræver en del indsigt i OEM, og der er mange faldgrupper!
Avatar billede tl Nybegynder
19. december 2000 - 01:52 #9
tak for svar.