Avatar billede akl_gr Nybegynder
19. maj 2003 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opsætning af netværk

Jeg har ADSL-bredbånd fra TDC m/ 1 fast IP adresse og en Zywall router. Nu får jeg behov for 2 faste IP adresser. Den ene skal gå til routeren og den anden skal gå direkte til et modul i min IHC styring. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg bruge en switch lige efter ADSL-modemet og så have routeren bagefter switchen eller hvordan gør man dette? Jeg er selvfølgelig klar over at jeg skal have en fast IP mere fra TDC. Summeringen er altså: behovet er en fast IP til routeren og en fast IP til IHC-modulet.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. maj 2003 - 11:05 #1
adslmodem --> switch
                |
                |-router - netværk
                |
                |-ihc

sådan som jeg ser det
Avatar billede riversen Nybegynder
19. maj 2003 - 11:05 #2
router og ihc går til switchen
Avatar billede akl_gr Nybegynder
19. maj 2003 - 21:00 #3
kan man istedet for en switch bruge en hub? Det er jo immervæk noget billigere.
I bekræftende fald, hvad er egentlig forskellen?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. maj 2003 - 21:04 #4
akl_gr: ja, det kan du godt...og prisforskellen er vist minimal.

Switchen er mere intelligent. Istedet for at sende data til alle porte sender en switch kun til porte hvor modtageren er koblet på...dvs. bedre udnyttelse af netværk.
Avatar billede new4354683438763 Nybegynder
14. april 2004 - 18:40 #5
jeg har også ihc systemet og kunne ikke få det til at virke med switche eller hubben fra lk's ihc system men jeg skulle bruge en gateway fra tdc og nu virker mit netværk og adsl