Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:05 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Kontakte alle brugere af Eksperten

Jeg synes det burde være muligt at kunne kontakte alle brugere af Eksperten. Jeg har oplevet flere gange at en bruger oppretter et spørgsmål og så "glemmer" det hele, som for eksempel i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/350325 - Da ville det være nice at kunne sende en melding til denne bruger. Det er jo ik alle der har lavet et minisite (som man får se ved at klikke på brugerens nick). Og der er helre ik alle der legger ud sin epostadresse der. Det er jo en lille fare ved at legge ud sin epostadresse hist og her, så jeg vil foreslå at epostadressen er skjult. Dernest kan det laves et lille kontaktskjema, for eksempel på brugerens minisite. Når man så fylder ud dette skema så sendes det hele til epostadressen der er registreret på brugeren. Hva mener dere?
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:07 #1
Hvis der er en CoAdmin her så vil jeg be han slette spørgsmål 353951, da jeg kom til skade for at først legge det ind i fejl kategori.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 13:10 #2
Du mener en slags send en mail ting, men på en en måde så hvis brugeren ikke ønsker at oplyse sin mail adresse til alle at du alligevel kan sende ham en mail ???

Hvis det er sådan en, så, ja det kunne da være dejligt en gang imellem ???
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:11 #3
jeps, det er lige det jeg mener :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. maj 2003 - 13:12 #4
Men burde det ikke være Eksperten selv, der sendte en mail til dem der har åbne spørgsmål, og mindede dem om at de skal lukkes?

/Rob
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:13 #5
men da ville ik Eksperten få tid til andet.
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 13:14 #6
hobbez -> Jeg har en grum tanke at en gang imellem overser folk emails hvis der står eksperten.dk som afsender !!!
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:14 #7
Problemet bliver jo debateret om hver dag efterhånden. Er sikker på E har masser af forslag til hvad der kunne gøre så nu er det bare og vente på der sker noget. Ligefør man fortryder man har meldt sig som coadmin med alt det arbejde de må have :-)
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 13:15 #8
Efter noget tid hvor der ikke er sket noget i et spørgsmål sender eksperten.dk jo allerede en mail !!!
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:18 #9
Leif> Det kan så være, men nogen bliver utålmodig og legger så en komentar og da starter vel denne "tid" på "nul" igen? Og som du også selv siger så er der en tendens til at brugere overser emails hvis der står eksperten.dk som afsender.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 13:18 #10
Leif>>Ja, og nogen gange hjælper det, andre ikke!
Få dog lavet en funktion der lukker/sletter spørgsmål der ikke har været indlæg i et stykke tid, og giv evt. point til pointspiseren.*S*
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:20 #11
..eller del automatisk ud de points på dem der har lavet et svar *s*
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2003 - 13:23 #12
kengun -> Pointene skulle så gå i et sort hul, da det ellers kan blive en sport at ligge svar i gamle spørgsmål som snart bliver lukket !!!
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:23 #13
leif> kan være enig i det.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:25 #14
Se fromsej's forslag kan være en god ide.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 13:27 #15
Kengun>>Det er en dårlig løsning, fordi så kan man, hvis man gider, smide et svar i samtlige uafsluttede spørgsmål, og score en masse billige point.*S*
Hvis der skulle deles point ud i alle disse spørgsmål, kunne Eksperten.dk lave et udvalg, f.eks bestående af Nr.1 til 3-5, i hver kategori der så kunne vurdere de enkelte svars værdi og fordele point efter det, men da dette også ville medføre en masse klager og utilfredse brugere, er det da bedre bare at sige at disse point er væk, og det er bare ærgerligt.
På den måde er "alle" blevet snydt lige meget, hvilket der ikke er en sk.. at gøre ved.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:30 #16
Damn du ryster jo gode forslag udaf ærmet nu. Se DET ville være en totalt fed ide :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:37 #17
Hvis der skulle deles point ud i alle disse spørgsmål, kunne Eksperten.dk lave et udvalg, f.eks bestående af Nr.1 til 3-5, i hver kategori der så kunne vurdere de enkelte svars værdi og fordele point efter det. Altså dette.

Kan ikke se hvordan det skulle kunne hevise til nogen form for snyd. Man skulle synes at de mest seriøse her på E burde være voksne nok til at vudere pointafgivningen i sammenråd. Savner respons fra E's side i om der evt. er noget under opsejling til forbedring af E som helhed
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. maj 2003 - 13:41 #18
lrd>ikke nr. 1 til 3-5 i hver kategori, da de så ofte ville skulle dele point ud i spørgsmål de selv havde svaret på. Så hellere et bredt sammensat udvalg af f.eks. coadmin, hvor en coadmin ville villr være inhabil hvis han selv havde besvaret spørgsmålet
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:43 #19
Nåh, men tilbage til mit oprindelig forslag ;) Jeg tror at i mange tilfelle så ville det hele kunne blive løst ved at man kunne kontakte den "sovende" bruger, ved at benytte et skema som blir sendt til hans emailadresse.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:43 #20
Kan godt se problemet i at skulle tildele sig selv point men dette måtte jo så bare være minuset ved at være mellem dem der skal dele dem ud. Jeg synes det er en ret god ide som nok bare lige skulle justeres lidt :-) Eller måske burde her være flere coadmins.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:44 #21
Tvivler kengun :-)

Folk kan jo bare ignorer mailen. Og samme problem er med dem der bliver deaktiveret bare oprette ny bruger 2 sek efter de er kicket.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 13:48 #22
bufferzone>>Den vinkel havde jeg ikke lige spekuleret på.*S*
Det vil selvfølgelig give nogle habilitetsproblemer, men det kan så løses ved enten at bare give points til pointspiseren, eller lade folk der ikke har deltaget i spørgsmålt vurdere det.
Jeg hælder stadig mest til det første.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:51 #23
Ville jo bare give admin og coadmin mere arbejde
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 13:55 #24
lrd> Ja folk kan ignorer mailen, men jeg tror i nogle tilfelle at brugeren kan have glemt hele spørgsmålet på Eksperten. Jeg vil ik tro at alle brugere er snydere ;)
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 13:57 #25
Nej selvfølgelig ikke :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. maj 2003 - 14:02 #26
Såvidt jeg har bemærket skrives ud til alle der har åbne spørgsmål ca. hver 3. måned, hvorefter en masse gamle spørgsmål lukkes. Man kunne jo starte med det, og hvis der så var en coadmin med lidt godt der gad undersøge hvilke meget gamle spørgsmål der var stillet af en bruger der ikke længere var aktiv på aksperten, så kunne man jo starte med at lukke dem.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 14:08 #27
Hvad skulle der så gøres ved disse brugere?
Stod det til mig, ville de få max en uge til at få styr på tingene, ellers var det øjeblikkelig deaktivering, da de efter min mening pisser både på Eksperten og på os andre som brugere af samme!
http://www.eksperten.dk/toplist.phtml?sort=Udest%26aring%3Bende&order=desc
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 14:09 #28
Enig men de opretter jo bare ny bruger.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 14:10 #29
GRRR ja den liste får mit pis i kog : *GG*
Avatar billede mat Nybegynder
18. maj 2003 - 14:18 #30
hvis man kigger de øverste igennem på fromsejs link er de faktisk aktive og har postet indlæg for nylig - så hvis du går ind og ligger linket til den "topliste" sammen med en lille spydig kommentar er der vel en chance for at det går op for dem at det ikke er et særligt positivt signal at sende :)

mvh mat
Avatar billede lrd Nybegynder
18. maj 2003 - 14:20 #31
God fornøjelse mat *GG*
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 14:21 #32
mat>>Det er en mulighed, en anden er at holde øje med når de opretter nye spørgsmål, så gå ind og gøre folk opmærksom på deres uvillighed til at lukke spørgsmål.*S*
Avatar billede fcs Novice
18. maj 2003 - 15:56 #33
Admin arbejder med en tanke a la den der har været skitseret her ("Det sorte hul"). Hvor langt han er med den, ved jeg ikke. Dog har jeg hverken tid eller lyst til at skulle sidde i et "udvalg" der delte point ud i ufsluttede spørgsmål. Sikken en tid det ville tage!!!! Skal der gøres noget skal det være automatisk - resten vil være alt for stor en tidsmæssig belastning for de involverede.

Hygge

FCS
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 16:01 #34
Jeg er også mest stemt for idéen med "det sorte hul", de point folk bliver snydt for, ville de ikke få alligevel, men stadig mener jeg at de største syndere burde bannes på en eller anden måde.
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. maj 2003 - 17:41 #35
"Kommentar: leif 18/05-2003 13:14:22
hobbez -> Jeg har en grum tanke at en gang imellem overser folk emails hvis der står eksperten.dk som afsender !!!"

Hvem skulle så stå som afsender? En anden bruger?

Nej tak, hvis jeg modtager mails som følge af min deltagelse på Eksperten, så skal Eksperten stå som afsender. Hvis jeg modtager mails fra en 'vildt fremmed' så er der STOR sandsynlighed for, at jeg trykker delete uden at se på indholdet.

/Rob
Avatar billede Kengun Praktikant
18. maj 2003 - 19:15 #36
lukker så.