Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 20:30 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

forslag til ny bruger-oprettelse

Er man blevet deaktiveret af admin/coadmin skal der gives 14 karantæne på eksperten - kunne evt. gøres ved at blokere IP-adressen på brugeren eller bruge metoden som coadmin i forvejen bruger til at tjekke for dobbeltbruger.
Grunden til at jeg opretter dette spørgsmål er at jeg efterhånden er rimeligt træt af at folk ikke efterlever en coadmins beslutning til fulde - læs selv dette:

"Kommentar: ssan
16/05-2003 19:38:43    Nej der bliver ikke delt point ud til folk som ikke har givet en løsning jeg kunne bruge til noget. Jeg fandt selv løsningen og har lukket spørgsmålet. Dermed slut på diskusionen.

Og ja luk i bare mit brugernavn men det er jo altså muligt at åbne et nyt. Prøv lige at opføre jer som voksne mennesker."
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 20:32 #1
Er man blevet deaktiveret af admin/coadmin skal der gives 14 dages karantæne på eksperten (rettet)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 20:36 #2
Jeg har fulgt med der John, 14 dage er for lidt, mindst 1 måned med alle til rådighed stående midler.
( Denne gang skal jeg ikke have point *S* )
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 20:40 #3
;)
Avatar billede chalde Seniormester
16. maj 2003 - 20:53 #4
enig...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2003 - 21:31 #5
Blokere IP-adresse? Det er da latterligt - det går måske ud
over uskyldige og er nemt at omgå.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 21:44 #6
erikjakobsen> jaja - det er IKKE kommentarer som dem du kommer med nu jeg er interesseret i.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2003 - 21:47 #7
Ikke? Det er en del af dit forslag - og kritisabelt. Men du trækker
måske forslaget tilbage?

Ja, eksperten.dk har et fundamentalt problem, og det løses ikke lige
på den måde. Min personlige opfattelse er at det ikke KAN løses.
Det der i givet fald bliver tilbage vil i hvert fald ikke længere være
eksperten.dk.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 22:18 #8
Det kunne da sagtens løses, betalt 1000 i depositum, overtrædes reglerne ryger depositum. ;)
Avatar billede syvon Nybegynder
16. maj 2003 - 22:25 #9
schulze> hvis jeg skulle ha betalt 1000 i depositum
havde jeg nok aldrig brugt eksperten.

også selv om det kun var 100 i depositum.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 22:26 #10
Problemet er at E. nu ønsker at tiltrække masserne, ikke for at give brugere en flade hvor problemer kan løses, men en reklamesøjle for andre hjemmesider og produkter.
Kampangernes målgruppe må rent aldersmæssigt ligge på omkring 12-16 år, da det ofte er infantile sætninger og vendinger der anvendes her på E. blandt mange nye brugere.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 22:31 #11
Det bedste ville vel egentligt være hvis vi ikke kunne se hinandens indlæg, så ville der ikke være så meget brok.
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 22:45 #12
ja jeg håber ikke man begynder at blokere ip-adresser, for hvis man f.eks. skulle blokere min, så kunne man resikere at ca. 1000 personer ikke kunne komme på eksperten ;)
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2003 - 22:46 #13
men hvis man kunne på en anden måde så kune det vel være fint nok

(denne gang vil jeg have point ;) *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 23:06 #14
erikjakobsen> jeg søger alternative måder at undgå div. uheldige elementer - at blokere en ip er måske også nok en dum ting . det var ment som et forslag for ligesom at understrege min fortvivlelse - at det så ikke er brugbart... tjah... ;D
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2003 - 23:06 #15
kenp> ok ;)
Avatar billede melange Nybegynder
16. maj 2003 - 23:52 #16
I øjeblikket må det jo siges at være ret attraktivt at oprette en ny bruger.

1) Du får 300 points som du bare kan bruge løs af
2) Du er ikke berygtet på nogen måde, og opfører du dig dumt, vil folk se gennem fingrerne med det (første gang).
3) Du har samme rettigheder som alle andre.

#1 findes der mange gode argumenter for ikke at gøre noget ved, og #2 kan man af gode grunde heller ikke gøre noget ved.
Hvis man vil gøre noget ved problemmet at folk bare opretter nye brugere, må det nødvendigvis være i #3 man skal gribe ind.

Det ville måske hjælpe hvis man på en eller anden måde gjorde mindre attraktivt at være ny bruger, eller en bruger som kun har tjent få points.
Hvad det skulle være man skulle gøre har jeg dog ingen ide om, men hvis der skal/kan gøres noget må det være der man skal gribe ind.

Derudover synes jeg det ville være på sin plads at lave en cookie-bannings funktion. Det lyder måske absurt at det ville hjælpe, men det er jo de små wannabe-nørder på 12-13 årige som er den største plage, og hvis bare 10% af dem ikke ved hvad en cookie er/hvordan man sletter den, så er problemmet jo 10% mindre.
Avatar billede melange Nybegynder
16. maj 2003 - 23:53 #17
...og hvem er det nu som plejer at sige "stavefejl er gratis" :)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 23:54 #18
melange>>Hvorefter vi andre kan score en masse point på spørgsmål om hvordan man sletter sine cookies. ;o)
Avatar billede lrd Nybegynder
17. maj 2003 - 08:44 #19
Damn den må være rettet til mig Melange :-)

Nej jeg synes Stigers forslag er helt ok. dog er 14 dage for lidt :-)
Avatar billede melange Nybegynder
17. maj 2003 - 11:29 #20
men hvis du er så sulten efter cookie-point kan du da bare gå i gang :) Der er nok at tage af :)
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=slette+cookies&x=6&y=6

men okey, jeg indrømmer løsningen ikke er særlig optimal, selvom den dog var helt seriøst ment.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2003 - 11:32 #21
*LOL*
Det er da et ærligt forsøg, men der skal nok andre og skrappere midler til, for at løse problemet.
Avatar billede lrd Nybegynder
17. maj 2003 - 11:36 #22
LOL
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 13:23 #23
øj det var flere point end forventet ;)
Avatar billede zildjian Nybegynder
18. maj 2003 - 14:33 #24
har ik lige gidet at læse hele tråden, men ideen med, at blokke IPer holder ik rigtigt...
Du kan i løbet af ingen tid køre din browser igennem en proxy istedet, og vupti. Inde.
Ellers, så har de fleste med ADSL idag altså dynamisk IP