Avatar billede steffansteffan Nybegynder
15. maj 2003 - 16:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem i Worldcraft?

davs

jeg har lige lavet et map i worldcraft 3,3

men jeg kan ikke gennem mappet i cs. Når jeg klikker på Filer > Run > GO så skriver den dette.

** Executing...
** Command: Change Directory
** Parameters: "F:\Sierra\Half-Life"

** Executing...
** Command: C:\Programmer\Worldcraft\qcsg.exe
** Parameters: "c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s"

qcsg.exe v2.8 (Jan 31 2000)
---- qcsg ----
entering c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s.map

************ ERROR ************
Token too large on line 6

** Executing...
** Command: C:\Programmer\Worldcraft\qbsp2.exe
** Parameters: "c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s"

qbsp2.exe v2.2 (Dec 28 1998)
---- qbsp2 ----

************ ERROR ************
Can't open c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s.p0

** Executing...
** Command: C:\Programmer\Worldcraft\vis.exe
** Parameters: "c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s"

vis.exe v1.3 (Dec 30 1998)
---- vis ----
1 thread(s)

************ ERROR ************
Error opening c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s.bsp: No such file or directory

** Executing...
** Command: C:\Programmer\Worldcraft\qrad.exe
** Parameters: "c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s"

qrad.exe v 1.5 (Apr  6 2000)
----- Radiosity ----
1 threads
[Reading texlights from 'C:\Programmer\Worldcraft\lights.rad']
[1 texlights parsed from 'C:\Programmer\Worldcraft\lights.rad']

************ ERROR ************
Error opening c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s.bsp: No such file or directory

** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: "c:\documents and settings\steffan\skrivebord\s.bsp" "F:\Sierra\Half-Life\cstrike\maps\s.bsp"

The command failed. Windows reported the error:
"Den angivne fil blev ikke fundet."

Hvad skal jeg gøre ved dette for hvad er det den ikke kan finde??

/Steffan
Avatar billede game_tracker Nybegynder
15. maj 2003 - 16:37 #1
alt-p
Avatar billede game_tracker Nybegynder
15. maj 2003 - 16:38 #2
tjæk for problemer (alt-p eller map>check for problems)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
15. maj 2003 - 17:29 #3
Så skriver den "ingen fejl er fundet"
Avatar billede snigeren Nybegynder
28. maj 2003 - 15:12 #4
da jeg i sin tid lavede CS maps brugte jeg ZHLT - zoners half life compile tool hvilket er det absolut bedste til at compile maps med du skulle kunne finde det her et sted,.. har desværre ikke tid til at lede efter det for dig...

http://www.planethalflife.com/community/hosted/editing.shtm

/Snig
Avatar billede guttler Nybegynder
23. juni 2003 - 14:39 #5
Ja, du skal compile mappet før du kan se det i CS, ellers sker der ikke noget.
Avatar billede franzy Nybegynder
13. september 2003 - 20:14 #6
Valve har også været så smarte at worldcraft kan have problemmer med at compile ordeligt hvis ikke worldcraft og half-life ligger på samme drev. Det kunne godt tyde på at det var det der var galt da den ikke laver filerne, fordi den ikke kan finde stedet eller et eller andet totalt ånsvagt.

Som sidste udvej ville jeg altså flytte installationen af worldcraft til samme drev som Half-life.
Avatar billede guttler Nybegynder
14. september 2003 - 10:49 #7
Prøv at sætte Worldcraft op igen udfra de anvisninger der er med. Det ser ud som stierne ikke er helt rigtige. I hvert fald kan bsp-filen ikke findes (mappet).
Avatar billede franzy Nybegynder
14. september 2003 - 12:13 #8
Jeg har lige haft et problem hvor den ikke kunne finde noget meget lig dette problem. Det vidste sig at der ikke var indstillet noget overhovedt ved compiledelen (under options). Ikke så heldigt.

Så tjek det igennem og sørg for at du tjekker det rigtige. For eksempel hjælper det ikke noget at ændre i compiledelen til counter-strike hvis dit map er indstillet til half-life.

Samtidig var der et problem med at compilerne kunne ikke finde mappen "D:\Half-LifeLife"! Det sidste er ikke en fejl, det skrev den sku! Jeg ledte og ledt og fandt til sidst ud af at det eneste jeg kunne gøre var at ændre i runopsætningen(F9) så der i stedet for "$exedir" stod "D:\Half-Life". Det må ha noget med det geil hvor worldcraft vil være på samme drev som half-life for det har jeg ikke (endnu hvertfald).