Avatar billede france Novice
13. maj 2003 - 14:36 Der er 1 løsning

Baggrund (Enviroment)

Hej...
Jeg skal lave nogle små animationer, hvor jeg skal bruge en murstensvæg som baggrund.

Men når jeg vælger min murstensbaggrung som en background, og flytter mit camera, så har baggrunden ikke flyttet sig... den er statisk.

Er der nogen måder, at jeg kan få min baggrund til at "stå fast" -> dvs. når jeg flytter mit camera lidt til højre, at må så også kan se de på murstensbaggrunden ???

Er alternativet kun det, at jeg laver en Box og ligger min murstensbaggrund på denne ???....

Det tager bare 100 år at rendere på denne måde... ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. maj 2003 - 18:49 #1
Der er to muligheder.

1) Brug en slot fra Material Editoren og (drag & drop) den til din environment, du faar nu valget om du vil kopiere eller referere (gaet selv hvad du skal vaelge). Herefter kan du saa indstille din slottet og du vil tage effekt paa dit baggrunds billede.

2) En lidt mere "billig" losning: Lad vaere med at bruge environment overhovedet. Skab i stedet en Plane og laeg dit baggrunds billed paa den som textur.

Held og Lykke
ZeroHero