Avatar billede fimo Seniormester
13. maj 2003 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

ntfs & fat32

Jeg har lige købt en ny HD og har tænkt mig at
lave 2 partitioner på den.
MEN kan XP håndtere to forskellige partitioner
med hvert sit fil system feks. en med NTFS og en anden med FAT32 ???
Hvad skal jeg være opmærksom på ?
Avatar billede dittlau Nybegynder
13. maj 2003 - 12:45 #1
Det skulle der ikke være nogle problemer i. Du skal sådan set ikke være specielt opmærksom på noget.

/dittlau
Avatar billede themaster Nybegynder
13. maj 2003 - 12:45 #2
ja, det kan xp godt...der er ikke noget kompliceret i det
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 12:48 #3
Det eneste Aber Dabei jeg kender er at du udelukker dig selv fra at bruge F-Prot virusscan på dit NTFS drev.
Avatar billede b.b Nybegynder
13. maj 2003 - 12:51 #4
Hvorfor vil du egentlig lave Fat på den ene partition...????
Avatar billede clauspersson Nybegynder
13. maj 2003 - 13:01 #5
du skal være opmærksom på at win98 ikke understøtter NTFS, dvs. at hvis vil køre med 2 styresystemer eks. winXP og win98 skal du have én partition med NTFS og én med FAT32, hvis du kun vil køre med winXP er det mest optimale at køre NTFS på begge partitioner.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. maj 2003 - 13:15 #6
hvis du kører xp og vil bruge det indbyggede IIS, så lad være med at køre ntfs hvis du er noob- så er du advaret
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2003 - 13:41 #7
Du kan jo starte med først at oprette de partitioner, du har brug for og lave dem alle som FAT32, da du altid uden tab af date kan lave om fra FAT32 til NTFS. Derimod kan du IKKE lave om fra NTFS til FAT32 uden tab af alle date. Så her er det en god ting med back-up, eller et kæmpestort håndklæde til at tørre tårerne og koldsveden væk.
Avatar billede tommibbj Nybegynder
13. maj 2003 - 14:15 #8
Brug Partition Magic 7 eller 8
det kører bare og er meget nem at håndterer
Avatar billede tommibbj Nybegynder
13. maj 2003 - 14:17 #9
NTFS og FAT 32 ingen problem.
på samme disk har selv prøvet
det kørtet fint.
Avatar billede fimo Seniormester
13. maj 2003 - 14:43 #10
Tak for jeres hurtige svar-jeg har fordelt point efter "først til mølle" men TAk for jeres hjælp  - jeg vil straks gi mig i kast med at oprette ntfs + fat 32 :-)