Avatar billede ALS Praktikant
11. maj 2003 - 16:44 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Erfaring med PayPal

Jeg har en lille online-shop, hvor jeg af og til får ordre fra udlandet. Det er dyrt og besværligt at ordne betalingen pr. efterkrav eller bankoverførsel til udlandet.
Jeg vil gerne kunne modtage udenlandske betalingskort, men den udenlandske omsætningen er for lille til at kunne bære en rigtig betalingsgateway og diverse indløsningsaftaler med PBS, jeg overvejer derfor at benytte PayPal (kun til udenlandske kunder).
Jeg har et par spørgsmål:

1. Kan kunden umidelbart benytte sit Visa-, Masters- og American Expres-card, eller skal han først oprette en konto hos PalPay før han kan gennemfører betalingen?
Det fremgår ikke særlig tydelige på www.paypal.com

2. Hvor seriøs opfattes PayPal af kunderne ude i verden? Tør folk handle i en e-shop, der benytter dem?

Jeg vil helst have svar fra nogen, der har praktisk erfaring med PayPal :o)
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
11. maj 2003 - 16:53 #1
Efter min mening er paypal meget seriøst. Hr brugt dem mange gange til at betale for ting jeg har køgt via eBay. Man skal oprette en konto for at kunne sende penge, men dette er hurtigt gjort.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2003 - 16:53 #2
Paypal er troværdigt. JEg mener man skal oprette en konto for at kunne
betale med kreditkort. Men du kan da bare prøve ...
Avatar billede ALS Praktikant
11. maj 2003 - 16:57 #3
Forløbig tak for jeres indlæg.

Det er et klart minus, hvis folk skal hoppe over på et andet site for at oprette en konto før de kan betale => stor risiko for at de ikke gennemfører bestillingen.

erikjacobsen >> Har du da en side hvor jeg kan prøve at købe noget :-D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2003 - 17:00 #4
Du kan bare sende mig $5 ... *g*. Men mange i USA især har
allerede en paypal-konto, så muligheden bør du have. Men måske
skal du yderligere have en kreditkortløsning.
Avatar billede blyno Praktikant
11. maj 2003 - 23:05 #5
Bruger paypal til et primtivt webbaseret adventure(som bruger). Alt har virket fint for mig der. Kan kun anbefale det.
Du kan se deres løsning på www.warriors2.com