Avatar billede miri Nybegynder
09. maj 2003 - 09:46 Der er 2 kommentarer

Krav til CMS-program; automatisk fejlmelding

Hejsa,

Jeg er ved at finpudse en kravspecifikation til et CMS-system (Content Management System). Jeg kunne godt tænke mig, at sådanne et system selv skal kunne underrette den kommende Web-administrator, hvis en kunde/bruger på hjemmesiden, får en "fejl" (f.eks. at siden/filen ikke kan findes (404-fejl) eller hvis der ikke er adgang til databasen, som der søges i).

Jeg har set at der f.eks. på www.TV2.dk kommer en side op med at: siden/filen ikke findes og at systemadministratoren automatisk er blevet underrettet.

Er der nogen, som kende kender til sådanne en funktion, og som kan fortælle mig hvad det kaldes. Evt. beskriv funktionen yderligere, sådan at jeg kan skrive det ind i kravspecifikation.

Tak
Avatar billede keysersoze Guru
09. maj 2003 - 10:00 #1
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel6/personlige_fejlsider.asp

lav så en asp-side der gemmer link og evt andre info
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:15 #2
lukketid?