Avatar billede scizophreniac Nybegynder
08. maj 2003 - 08:54 Der er 2 kommentarer

Acad server på linux??

Jeg skal indkøbe it for et (fiktivt) firma, da vi skal have en del autocad licenser i firmaet ville det være rart at styre dette fra en licens-server, men kan man køre sådan en på linux?
Avatar billede claus_jac Nybegynder
04. juli 2003 - 14:17 #1
Jeg tror det ikke ACAD findes jo ikke til Linux, så selvom man arbejder i et multiplatform miljø, så tror jeg ikke de vil have det! (det er dog et spørgsmål om tid, før discreet og de andre hårde nødder indser, at linux platformen er ideel til alle former for 3d-arbejde.

Håber det hjælper

Claus
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
22. juli 2003 - 19:45 #2
Det kan ikke lade sig gøre at få AutoCADs FlexLM service til at funke på en linux. Det er lang tid siden jeg har leget med Wine til Linux, men jeg er 90% sikker på at en emulering af en windows server ikke er godt nok. Jeg vil i stedet anbefale at I sætter en lille windows server op. Der skal ikke bruges ret mange resurcer til at håndtere en licenspool.

Der er også den mulighed at I køber enkel licenser og laver og flytter licenserne manuelt efter behov.