Avatar billede janmolgaard Nybegynder
07. maj 2003 - 08:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med download af billeder fra Flashkort Agfa CL20

Jeg har et 64MB kort, som hidtil har fungeret upåklageligt. I vinter var jeg ude at tage en flok billeder, og undervejs løb jeg tør for strøm. Da jeg kom hjem og ville hente billederne til min PC gik den i fejl:
"There was a problem opening the file for reading" og den næste besked var "The downloaded fil data was corrupt".
Hvis jeg tager kortet ud og kun bruger apparatets interne ram kan jeg godt overføre billeder. Jeg kan selvfølgelig prøve at slette kortet, men jeg kunne godt tænke mig at redde de 56 billeder der er på det. Kan man indlæse filen på anden måde og evt. reparere den?
Avatar billede the_collector Novice
08. maj 2003 - 14:12 #1
Jeg har selv et 128 MB CF kort. Jeg oplevede også på et tidspunkt at den løb tør for batterier og pludselig kunne kortet ikke bruges. Jeg gik til forretningen, hvor jeg havde købt det og de kunne via en flashreader, henter billederne ud og brændte dem på en cd. Jeg fik også samtidig byttet kortet, da det ikke duede mere. Der er livsvarig garanti på det kort jeg har.
Avatar billede the_collector Novice
08. maj 2003 - 14:14 #2
Så mit råd er, anskaf dig en flashreader eller lån en og se om du ikke kan hente billederne ud ved hjælp af stifinder.
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
08. maj 2003 - 15:18 #3
Jeg prøver at tage mit kort med til forretningen og se om jeg har samme held.
Du må lige vente på accept.
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
09. maj 2003 - 08:42 #4
De kunne læse det! Nu skal jeg så lige overveje om jeg vil betale 100 kr for at få det på en CD eller selv købe en kortlæser. Tak for hjælp!
Avatar billede the_collector Novice
09. maj 2003 - 09:02 #5
Tak for pointene. Godt at jeg kunne hjælpe dig. Hvis du kigger på www.edbpriser.dk, så kan man købe en cardreader for godt 200 kr inkl forsendelse. Fordelen ved en cardreader er, at det er væsentlig hurtigere end en overførsel fra kameraet.