Avatar billede camras Nybegynder
06. maj 2003 - 13:59 Der er 2 kommentarer

Scroll uden layer?

Hejsa :-)

Jeg skal have lavet en scrollbar, der løber vandret/tværs over websitet. Problemet er at websitet består af en centreret kasse, som alt efter skærmopløsningen ændre størrelse. Dvs. jeg kan ikke give layers en fast position. Jeg vil derfor gerne vide, om der er nogle der kan hjælpe mig med at få lavet en scrollfunktion uden layers - eller måske ved nogen om man kan låse layers fast til en bestemt position uanset skærmopløsning?
Se venligst www.pej.dk - det er sådan en scroll jeg ønsker...
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 15:59 #1
enten kan du definere laget <div id="navn">

Og så i dit style sheet

#navn {
Position: absolute;
left: center;
top: center;
}
eller hvor det nu skal stå samme som <div style="position:absolute;left:center;top:center;>

Evt. læs på www.html.dk der er nogle eksempler mener jeg

Eller også kan du bruge iframe samme præncip som tabeller:

<iframe name="main" src="start.html" id="navn" scrolling="yes" frameborder="0" noresize width="XXXpx" height="XXXpx">
</iframe>

name="main" betyder at du skal sætte dine target="main" så kommer de i iframen src="" er den url der starter inde i iframen og id navnet er igen det du skal definere position med hvis sidden altid skal være i midten kan du f.eks. kaste frameset udenom www.gammeltorvet.dk (samme eksempler) som jeg har givet til 2 andre hehe...ved ikke om du vidste det her i forvejen. Bare æVlig så:P
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 15:59 #2