Avatar billede Mikker Praktikant
06. maj 2003 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ICQ - Placering af database/History

ICQ:

Er det muligt at placere mappen 2003a et andet sted end der hvor ICQ er installeret?

Jeg vil gerne have ICQ installeret lokalt, men have databasen/history liggende på en lokal server. Er det muligt?
Avatar billede alleykat Nybegynder
21. maj 2003 - 01:34 #1
Jeg husker desværre ikke ICQ's installation tydeligt længere, men hvis du ikke kan installere hele programmet på et netværksdrev (det skal vel så gøres fra samtlige maskiner inden det 'tages i brug' vil jeg tro) kan det nok ikke lade sig gøre.

Jeg bruger Miranda. http://miranda-im.org - Den kan, og understøtter (bl.a.) ICQ, MSN, Yahoo og AIM.
Avatar billede Mikker Praktikant
21. maj 2003 - 08:56 #2
Jeg afviser dit svar fordi mit spørgsamål var vedr. ICQ.
Men nu har jeg trods alt installeret Miranda. Så nu er mit spørgsmål:
Hvordan placere jeg .dat-filen på serveren mens Miranda er installeret lokalt?
Avatar billede Mikker Praktikant
22. maj 2003 - 10:30 #3
Jeg har selv fundet ud af hvordan man gør i Miranda.
Men hvis der er en der ved hvordan man gør i ICQ er jeg meget interesseret.
Avatar billede alleykat Nybegynder
22. maj 2003 - 19:36 #4
=) Helt OK. Men så tror jeg osse at jeg må svare dig ærligt: jeg tror IKKE det kan lade sig gøre.

En mulighed mht. History kunne vel være at gemme dem i ICQ Lite på et centralt drev. Det kan du muligvis også gøre med ICQ2Go (web-versionen). Det kan jeg ikke forestille mig skulle gi' problemer; kontaktlisten ligger jo centralt på ICQs servere alligevel. Men det er nok ikke muligt med databaser osv i 'pro'.

Jeg holder nu fast i at Miranda er en go' løsning =) men håber at dette svar kan gøre det...
Avatar billede alleykat Nybegynder
17. juni 2003 - 03:59 #5
Evt. undersøg mulighederne i ICQ Corporate Edition (se ICQ's hjemmeside). Jeg har ingen ide om hvad den kan, men det var da en mulighed.
Lukketid?