Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 00:05 Der er 25 kommentarer

power up password

Jeg har en compaq Evo D510 CMT, og den skal formateres, og når jeg starter den op vil den have et power up password.
Jeg kan ikke koden da jeg har den fra en anden, som heller ikke kan koden...
Jeg har haft det lille batteri ude i min 12 timer også uden strømstik og det hjalp ikke.. jeg har desværre ingen brugermanual... hvad skal jeg gøre???
Jeg har ikke helt styr på det med jumpere....
Please give me some help...!!!!
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 00:09 #1
jeg smutter i seng nu... men jeg tjekker op igen imorgen... jeg håber virkelig at i kan hjælpe... jeg er lost...
Avatar billede justme Nybegynder
04. maj 2003 - 00:18 #2
Er bedre beskrevet i deres eget materiale:
NB: se nederste højre hjørne på side 2 og bare gør som der står
OBS: .pdf filen fylder næsten 1 MB.
ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/papers/292402-002_rev2_us.pdf
Eller her (samme dokument):
http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?source=292402-002.xml&dt=260
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 00:24 #3
Avatar billede justme Nybegynder
04. maj 2003 - 01:29 #4
grin!
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:48 #5
I er for seje... det virker sgu...
Nu siger den godt nok at der er divisionsoverløb´s fejl...
Det er bare et nyt dos der skal til er det ikke..?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:49 #6
Hvad har du installeret på den nu?
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:52 #7
ingen ting... der var vist engang windows xp... men den skulle gerne startes helt forfra fra nul af
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:53 #8
Hvornår kommer den divisions overløbsfejl, og kan du skrive det helt præcist som det står på skærmen?
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:55 #9
Den siger divisonsoverløb´s fejl når jeg har min boot diskette i!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:56 #10
Har du en anden bootdiskette?
det kan være disketten der laver et eller andet.
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:57 #11
og så står der at hvis det fortsætter skal jeg kontakte forhandler
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:58 #12
jeg har en med dos 6.0.... kan jeg bruge det..???
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:58 #13
Hvilken bootdiskette?
Til Win9x eller XP?
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 23:00 #14
jeg mener at det er til win9x!!!!
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 23:00 #15
Jeg vil nemlig have installeret win98
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 23:02 #16
OK, så skal du have en bootdisk med CDR understøttelse, jeg må ikke give dig et link, men husk at Google er din ven i nøden.*G*
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 23:03 #17
Ja det må man sige... Jeg prøver lige at tjekke det... ellers må jeg lige vende tilbage
Avatar billede thyring Nybegynder
06. maj 2003 - 19:57 #18
okay... hvad sker der for mit windows98... alt så ud som det skulle indtil jeg skulle vælge land og tastatur... når jeg vælger et land til mit tastetur... kommer der en ulovlig handling frem som jeg ikke kan læse pga at der står at jeg skal vente...
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2003 - 20:15 #19
Prøv forfra, og lad være med at vælge noget, det kan altid ændres.
Avatar billede thyring Nybegynder
06. maj 2003 - 20:45 #20
det virker ikke jeg skal vælge noget...!! eller slukker den bare... hvorfor hvorfor... åhh jeg er ved at opgive...
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2003 - 20:46 #21
Det er ikke nemt når du ikke kan læse den ulovlige handling.
Avatar billede thyring Nybegynder
06. maj 2003 - 20:50 #22
nej det er det ikke.... jeg ved bare ikke hvad der skal gøres nu... jeg har ingen ideer overhovedet... hver gang jeg tror den er ved at være iorden... laver den bare et eller andet uforudsigeligt...
Avatar billede thyring Nybegynder
06. maj 2003 - 21:54 #23
hvad kan jeg gøre... skal jeg prøve at starte helt forfra igen???
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2003 - 23:13 #24
Ja.
Det jeg ville gøre, var at formatere igen, oprette en mappe kaldet Wininst, kopiere hele 98 CDén ind i mappen og køre installationen fra den.
Dette skal gøres i DOS med kommandoen Xcopy/E eller /S.
Avatar billede thyring Nybegynder
30. juni 2008 - 08:14 #25
Jeg kan ikke helt huske hvad der skete i forløbet og hvad jeg præcist gjorde, men resultatet var da at min computer begyndte at virke :-)