Avatar billede thyring Nybegynder
03. maj 2003 - 22:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

poer up password

Jeg har en compaq Evo D510 CMT, og den skal formateres, og når jeg starter den op vil den have et power up password.
Jeg kan ikke koden da jeg har den fra en anden, som heller ikke kan koden...
Jeg har haft det lille batteri ude i min 12 timer også uden strømstik og det hjalp ikke.. jeg har desværre ingen brugermanual... hvad skal jeg gøre???
Please give some help...!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 22:11 #1
Det er altså BIOS password du mangler?
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. maj 2003 - 22:31 #2
prøv med
Admin
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. maj 2003 - 22:44 #3
http://asia.cnet.com/itmanager/trends/0,39006409,39098723,00.htm

og kig her

http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=compaq+Evo+bios+password&sa=N&tab=wg&lr=

der er massere af forlsag feks flytte på jumpers , tage kontakt til compaq og give dem serial m.m
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. maj 2003 - 22:49 #4
den her lydder lidt farlig ;)
If I were really desperate I would try the following:

1. Remove all batteries that can be found (there may be a small one on the exposed circuit
board)
2.Take a loosely wadded piece of aluminum foil and carefully press it to the various
exposed
    solder connections shorting out all the power to ground connections you can find.
3.Make darn sure you did not leave any aluminum foil stuck to the board.
4.Re-install all batteries.
5.Fire-up the Laptop
6.See what happens

If you are lucky the password should be gone but I don't know what will happen to
the rest of the CMOS settings as well.

You've got to be careful of static electricity, sometime increasing the humidity by
misting the area with tapwater seems to help before exposing the circuit board.

This procedure is only for the very desperate and may not work.
You might do permanent damage to the system but what is there to loose
since you can't use the device as it is.

men den her er måske noget

you need to move the jumper near the battery to pinns 2 and 3 for about 10
secs then move it back and boot, this resets the bios and will remove all
passwords etc

for jeg så også denne her .. og så er der måske hold i den.. men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed

removal of the bios battery might help, if not look up the mother board
on the manufacturer's web site, there is a often a jumper you can short
to reset the bios. I have known PC's to loose their Hard disks settings
this way though so be warned.
Avatar billede thyring Nybegynder
03. maj 2003 - 23:56 #6
jeg ved ikke helt hvor min jumper er.. ved siden af batteriet er der en hvid cirkel med en gul knap hvor der står cmos.. og så er der tre ben med en hvid plastik dims på... er det den???
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 00:04 #7
Jeg har stadiig ikke fået den til at virke..???
Jeg fik trykket forkert..
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 00:13 #8
Pyt med det.
Den hvide plasticdims er nok jumperen, sidder den på 2 af benene?
Avatar billede thyring Nybegynder
04. maj 2003 - 22:03 #9
nej den sidder på alle tre
Avatar billede fromsej Praktikant
04. maj 2003 - 22:08 #10
Har du hentet det jeg linker til højere oppe?