Avatar billede photop Nybegynder
30. april 2003 - 12:32 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Automatik i stedet for anmeldelse!

Kunne man bygge en funktion ind i systemet der automatisk låser en brugers mulighed for at oprette og svare på spørgsmål, så længe:
* Brugeren har mere end x point ude.
* Brugeren har mere end x åbne spørgsmål.
* Brugeren har åbne spørgsmål der er ældre end x antal dage.

Jeg ved ikke hvad grænserne skulle være! Umiddelbart syntes det bare logisk at det vil "motivere" brugerne af stedet til at få afsluttet deres spørgsmål, og så kunne det vel spare en del anmeldelser?!?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. april 2003 - 12:37 #1
Godt forslag.*S*
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 12:50 #2
Ja, det lyder sgu' OK
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. april 2003 - 13:15 #3
God idé!

* Brugeren lukker spørgsmålet og beholder point for ofte

/per
Avatar billede lrd Nybegynder
30. april 2003 - 14:19 #4
Fed ide...
Avatar billede admin Novice
30. april 2003 - 14:26 #5
enig. noget lignende er på min todo liste.
Avatar billede robotten Praktikant
30. april 2003 - 15:37 #6
Bakker op herfra.
Admin>> Lyder godt ;)
Avatar billede lrd Nybegynder
30. april 2003 - 16:40 #7
Håber flere vil støtte det forslag eller en coadmin ville kommentere det :)
Synes det er en god løsning på alle de useriøse personer der kommer her.
Avatar billede fcs Novice
30. april 2003 - 23:33 #8
Lrd>> Er det ikke nok at Admin har kommenteret. En coadmin behøver vel ikke når "Chefen" har talt? ;-)

FCS/Coadmin
Avatar billede robotten Praktikant
01. maj 2003 - 08:12 #9
lrd er vist lidt krævende ;)

Har endvidere tænkt på, at der måske kunne tilføjes, at bruger havde X åbne spm., ud af X oprettede spm.
Mest fordi, at aktive brugere jo mageligt kan have en bunke åbne spm., samtifigt med at have mange lukkede i den anden ende (fx 5 åbne ud af 123 stillede spm.), mens andre  døjer med at overskue mere en 5 spm. sammenlagt (fx bruger har 5 af 5 spm. åbne). Tænker ikke kun på nye brugere her.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. maj 2003 - 14:11 #10
Sorry gutter men aner ikke lige hvem der er Admin og Co admin :)) men synes bare det er en fed ide.

Lrd
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2003 - 18:30 #11
Det var dog en rigtig dårlig idé (og i øvrigt: hvis man ville bruge lidt tid på Ekspertens søgefunktion ville man finde 1000 variationer af dette spørgsmål).
Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det (sgu fandme) igen:
Hvis en bruger ikke kan klare at deltage i sine spørgsmål og lukke dem, når tid er, så er det hans/hendes egen skyld. Det betyder bare, at man ikke har lyst til at hjælpe ham i fremtiden, hvilket er straf nok. Når man så mener, grænsen er overskredet, anmelder man ham bare. Og forresten; det er bare point. Det kan sgu da være lige meget om man går glip af 30 (eller 200) point hist og her.
Hvis forslaget bliver vedtaget, og det bare går ud over én eneste godhjertet bruger, som af én eller anden grund har brug for at have mange spørgsmål åbne, så synes jeg det er for dårlig. Ærlig talt! :)
Avatar billede lrd Nybegynder
01. maj 2003 - 18:38 #12
Har nu ikke samme mening. Ja selvfølgelig er det kun "point" men at forsøge at hjælpe en og bruge en del tid på dette og så ikke få enten feedback eller point er da lidt latterligt. Måske er dette forslag heller ikke lige det allerbedste men det er da et skridt i den rigtige retning :)

Jeg er stor tilhænger af E og forsøger derfor at gøre alt for at gøre det bedre ved at forsøge at få folk til at afslutte deres spørgsmål eller bare give feedback så man måske kunne lære lidt af de fejl de har haft.

Et max antal åbne spørgsmål ville nok heller ikke give spørgsmål hvis det var hos en seriøs bruger hvor man kan se en sammenhæng. Men at støde på en bruger der opretter spørgsmål i flæng uden at kommentere det eller bare sige "ostehaps" som er set før herinde kan sq da pisse en grusomt af :))

Nå men oz bare lige en kommentar.

Mvh Lrd
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2003 - 16:04 #13
lrd>> Min pointe er, at hvis en bruger gentagne gange går over stregen, så anmelder man ham bare. Men automatition går altså galt i visse tilfælde. Derfor stemmer jeg helt klart nej.
Avatar billede robotten Praktikant
02. maj 2003 - 17:47 #14
phoenixv>> lyseslukker :)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 11:40 #15
robotten>> Tja, men jeg håber, du kan se det fornuftige i mine argumenter. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 11:51 #16
phoenixv>>Det er gode argumenter du kommer med, men det er altså et kraftigt tiltagende irritationmoment med de brugere der har masser af point ude, og selvom de har fået fyldestgørende svar, gider de ikke hverken lukke eller bare kommentere deres egne spørgsmål.
Selvfølgelig kan forslaget komme til at ramme en uskyldig, hvilket jeg dog tvivler på, da de fleste kan finde ud af at lukke deres spørgsmål, ellers har vi som brugere også en vis pligt til at vejlede og oplyse nye og ikke rutinerede brugere om regler,pli og god skik på Eksperten.
En af mulighederne er at give dem dette link:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Selvfølgelig har vi altid muligheden for at anmelde de værste båthoveder, men hvorfor drukne co-admins i anmeldelser når der kan gives en mulighed for simpelthen at lukke af for dem ved hjælp af de filtre der bliver foreslået bl.a. her i tråden?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 11:58 #17
Jeg synes, der skal statistik på bordet!
Hvis Admin (eller en CoAdmin) kunne oplyse, hvor mange anmeldelser, der har været i løbet af fx de sidste tre måneder, af brugere, som ikke har kunnet finde ud af at lukke deres spørgsmål eller kommentere, ville vi måske få et overblik over situationen.

Jeg er nu stadig meget skeptisk og kan ikke se grunden til ophidselse over nogle tabte point.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 12:00 #18
Pointene er jeg nu også ligeglad med, det er mere et "Tak for hjælpen jeg værdsætter du gad bruge tid på mit problem" jeg er ude efter.*S*
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 12:17 #19
Ja, det er også rart, men jeg kan leve uden det i visse spørgsmål. Der er jo stadig masser af "gode" spørgere herinde, der vil rose én! :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 12:20 #20
Heldigvis da, og så er jeg blevet bedre til at tjekke spørgerens pointregnskab, hvis det er en jeg ikke kender, for at se om det er spild af tid at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 12:22 #21
Hm, det er vel aldrig spild af tid? Man kan jo altid lære noget selv. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 12:26 #22
Det jeg mener med spild af tid, er manglende respons og respekt for at jeg bruger min tid på at hjælpe.
Derfor har jeg også lavet min egen lille "blacklist" af folk jeg IKKE gider bruge tid på, da der er andre, heldigvis de fleste, der værdsætter vores hjælp. ;o)
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 12:27 #23
Hmm ja hvis man får feedback af opretter :))

ellers ved man jo ikke om det gik iorden. Derfor er jeg tilslutter af overstående
Avatar billede photop Nybegynder
06. maj 2003 - 13:37 #24
Bare lige en lille kommentar til mit forslag.

Når jeg stiller forslaget handler det ikke primært om point, men om brugervenlighed. Jo flere spørgsmål man deltager i, jo sværere er det at overskue hvilke der stadig er aktive. Hvis man derimod kan se et blåt flag, ved man ligesom at spørgeren er tilfreds og ikke har mere at komme efter.

phoenixv>> En automatik som den jeg foreslår, mener jeg ikke udgør en straf. Faktisk kan den lige så godt ses som en hjælp til den enkelte bruger. Ved automatisk at blive mindet om at lukke sine spørgsmål, slipper man for at blive anmeldt for noget der bare var en forglemmelse.
Avatar billede photop Nybegynder
06. maj 2003 - 13:39 #25
Og eftersom jeg har fået den respons jeg ønskede, vil jeg bidrage til admin's overskuelighed, og lukke dette spørgsmål:-)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 13:41 #26
photop>> I spørgsmålsteksten skriver du "låser". Det er ikke en påmindelse efter min bedste overbevisning. Og der er vist i øvrigt allerede en funktion, der minder brugere om gamle uaccpeterede spørgsmål.
Avatar billede photop Nybegynder
08. maj 2003 - 13:57 #27
phoenixv>> Okay, så kald det noget andet end en påmindelse. Pointen er stadig at det lige så godt kan kaldes en service som en straf. Men lad det nu ligge. Vi bliver sikkert ikke enige alligevel, og for min del er jeg godt tilfreds med at admin ser på sagen!