Avatar billede wizzz Nybegynder
23. april 2003 - 14:12 Der er 6 kommentarer

Ingen domæneserver tilgængelig for W95/98 clienter

Hejsa

Vi har et lille netværk, med 10 stk w95/98 clienter og nogle NT/W2K workstations. Domæne controller er en W2K server. Et stykke tid efter en fysisk flytning af server og arbejdsstationer(alt kørte fint i 14 dage) Får w95/98 brugere at vide at der ingen domæneserver er tilgængelig. NT/W2k kan fint logge på. Det er ikke netværksproblmer, server kan fint pinges. Efter en boot af DC er problem væk i 1-2 døgns tid. Der køres DHCP og active Directory.
Alle der har adgang til serveren hævder at de ikke har ændret noget i den 14 dages periode hvor serveren kørte fint...
Serveren er blevet opdateret til servicepack 3.

Et stort problem for os, er der nogen der har et gyldent svar???
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
23. april 2003 - 16:16 #1
hvor længe er leaseperioden på DHCP'en, og kører win98 Second Edition ?
Avatar billede wizzz Nybegynder
24. april 2003 - 10:31 #2
Leasen er sat til 8 dage. Ja det er Second Edition.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
24. april 2003 - 12:48 #3
Problemet er MS Windows 98 SE, den har problemer med DHCP,
den kan ikke finde ud af at få en ny IP, eller tjekke sin IP.
Dette problem er ikke i MS Windows 98 FE (First Edition).
Avatar billede wizzz Nybegynder
24. april 2003 - 13:06 #4
Det tror jeg ikke det er korrekt, vi har en der kører med w95 og en med w98-first Edition og de har også problem.
Det burde heller ikke hjælpe at boote serveren hvis det var clienterne som skaber problemet.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 13:29 #5
og der er overhovedet ikke ændret på serveren efter i har flyttet den ?
Avatar billede wizzz Nybegynder
24. april 2003 - 13:44 #6
Under flytningen fik serveren fjernet et Token-ring netkort og har fået en ny IP-adresse. Kørte derefter fint i 14 dage.

Den eneste anden ændring er en ny Dial-in router der er sat på netværket, men der er ikke afgående traffik på den så dens IP-adresse er ikke skrevet ind nogen steder. Den er først sat på efter problemet opstod, men før server fik opdateret servicepacken... Hmm mon der er flere ting der spiller ind her?? Kan routeren smadre et eller andet?