Avatar billede hgreen95 Nybegynder
23. april 2003 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med digital optagelse MD > PC

Hej
Jeg har investeret i et lydkort (Hoontech Digtal XG) med digital indgang således at jeg kan optage mit bands live-optalgelser over på computeren med henblik på at lave det på CD. Fra den stationære MD er den optiske udgang koblet til den optiske indgang på lyskortet. Så langt så godt. Jeg kan også høre musikken i mine PC højtalere når MD'en afspiller men det går galt når jeg prøver at optage. I WaveLab Lite kommer der en fejl med at der er noget med bit-raten der ikke passer mellem MD og lydkort..er der nogen der har en ide til hvad der er galt? Jeg har herinde kunne læse mig til at andre har brugt denne fremgangsmåde uden problemer.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Henrik
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. april 2003 - 10:03 #1
Du skal vel sætte optage-instillingerne til samme format som det er optaget i på MD'en. Altså den rigtige "Bit resolution" og den rigtige "Sample Rate"

Bit-rate ? det er jo noget mp3 noget.
Det forstår jeg ikke - du optager jo til wave.
Avatar billede hgreen95 Nybegynder
23. april 2003 - 10:15 #2
Mente også "resolution" men hvordan finder jeg ud af hvad Bit resolution og Sample Rate der er fra min MD afspiller?
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. april 2003 - 10:18 #3
Det er et godt spørgsmål - Det er vel bare at prøve sig frem.
Prøv at starte med 16 bit og 44.1 kHz sample rate.
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. april 2003 - 10:19 #4
Hov hvis den kun siger at Bit resolution er forkert så lad vær' med at ændre sample rate - hvad står sample rate på nu ?
Avatar billede hgreen95 Nybegynder
23. april 2003 - 10:23 #5
Jeg har prøvet med alle kombinationer med 16/20/24 bit og 33/44.1/48 kHz og der er ikke rigtigt noget der virker. Jeg har lidt en mistanke om at det måske ikke er det der er problemet for prøver jeg at optage med Windows optageren så er det en anden fejl der kommer noget med at lydhardwaren ikke kan optage i det lydformat og at man skal oprette en ny fil..hvilket man så i øvrigt ikke kan få lov til
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. april 2003 - 10:30 #6
Hmmm du har måske optaget det i en dårlig kvalitet på MD'en
- Long Play eller hvad de nu kalder det.
Ellers er mit bedste råd at du må optage det over gennem line-in.
Brug evt. http://www.audiograbber.com-us.net/
- Demo'en har begrænsede mulighedder mht. CD ripning, men optage delen
"Line in sampling.." er fuldt funktionelt. Det bruger jeg meget til at optage LP'er over.