Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afskaf de 5 point om dagen, hvis man f.eks. har over 1000 point

Hejsa

Jeg ved ikke om dette har været oppe før!

Men kunne det ikke være en idee, hvis man som bruger kun fik de automatiske 5 point om dagen, så længe man f.eks. havde under 1000 point. således at man ikke har brugere som aldrig har svaret på et sprøgsmål eller oprettet et sprøgsmål har 10.000 point, på grund af den automatiske udlodning af 5 point pr. dag.

De 1000 point finder man ved at lægge de point man har på sin konto samme med de point man har ude.

jeg har f.eks. ikke brug for at få 5 point om dagen!, jeg tror jeg får svært nok med at bruge dem jeg har!

Kunne det være en idee?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. april 2003 - 11:24 #1
Jeg synes at det kunne være en god ide :-))
Avatar billede summer Mester
22. april 2003 - 11:32 #2
Det synes jeg ikke om. Der skal også være plads til at spørge løs fra dem som ikke går så meget op i hvorfor dit og dat. Nu kan jeg se at du (kenp) har rundet de 10.000 og har tjent de fleste, hvilket jeg også har. Det er bare ikke sådan det forholder sig for alle.
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 11:38 #3
det var nok også mest for at f.eks. at man ikke har brugere som har 10.000 point uden at være "aktive" på nogen måder.

Det kunne også være 5000 point!(point summen er bare et forslag det kunne jo være hvad som helst) men hvis folk spøgerløs og er aktive så ved jeg at man nok skal få brugt sine point :) (det ville nok også hjælpe hvis folk holdt sig til 15 - 30 og 60 point, så kunne 1000 point holde i lang tid!)

Man kunne jo også sige at man kun optjener point i 3 måneder af gangen, således at man skal have postet et spørgsmål eller deltaget i et sprøgsmål inden for 3 måneder for at optjene point! og når man så havde postet et spørsmål eller kommentar, så optjener man den 5 point om dagen igen ! (men jeg er stadigvæk ligeglad med de 5 point ;) )
Avatar billede fcs Novice
22. april 2003 - 12:17 #4
Diskutionen har faktisk været fremme allerede d. 13/12 år 2000 - nemlig i http://www.eksperten.dk/spm/38163

Måske kan den bidrage med lidt lys over problemerne ?
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 12:31 #5
fcs -> groft sagt var problemet dengang at man anså muligheden for at snyde ! at man bare kunne oprette endnu en bruger (korrekt forstået ikke?)

og jeg havde slet ikke tænkt på at slette nogen point fra dem som nu engang har fået de point det har på deres konto :).

Men det kunne tænkes at admin, måske ville indføre det denne gang :).

Men den primære grund til at jeg skrev dette forslag, var at man så kunne få et reelt billed af hvordan folk/man eller hvordan man ville betegnet det lå på toplisten m.v. for på den ene liste ligger jeg nr. ca. 500 men hvis jeg går ind på toplisten ligger jeg nr. 6000 !
Avatar billede lrd Nybegynder
22. april 2003 - 15:24 #6
Ville være bedre hvis man max kunne have 200 point ude og fx. 3 åbne spørgsmål
Avatar billede fcs Novice
22. april 2003 - 16:57 #7
Kenp>> Du har forstået det helt korrekt ;-)
Avatar billede kenp Novice
23. april 2003 - 14:18 #8
nå der skete ik så meget, tror heller ikke admin er med på den så *suk*
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 19:59 #9
Det har været oppe utrolig mange gange før, både som spørgsmål som her og som ting man kommer ind på ved debat omkring point systemet. Personligt syntes jeg det er en kanon ide. Det er måske svært at indføre nu da der vil være nogle bruger som har været her lang tid og hvis det skal være fair over for alle skal man regne ud hvor mange point hver enkelt så skal havde.

Ligeledes sysntes jeg lrd ide med max antal point og spørgsmål man kan havde åben på en gang er rigtig god, den har også været oppe flere gange før.