Avatar billede tearz Nybegynder
22. april 2003 - 03:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

3D's LAG MAX

jeg har et problem.. Jeg har for nylig erhvervet mig 3ds max 5 et ganske glimrende program, problemet er dog at så snart jeg starter programmet når der om til 2 min først dette starter når det endelig er åbnet sluger det ca 90 % cpu kræft. Jeg har en p4 2,6 512ddr ram .. Den burde kunne trække det. MEN nej programmet stopper med at svare mit arbjede går tabt og jeg må slukke computeren før den blir nogenlunde normal igen.
Avatar billede viciodk Praktikant
22. april 2003 - 03:46 #1
Højreklik på din proceslinje og vælg Jobliste. Post navnene på alle de processer som kører når 3dsmax er åbent. Du kan evt. tage et screenshot og uploade det til en webserver.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
22. april 2003 - 06:35 #2
Hvad har du sat den til at køre med?
Når du har sat Max 5 op får du muligheden for at vælge nogle forskellige setups...
Graphics modes, som de bliver kaldt. Der er 4 valgmuligheder; hvilken har du?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
22. april 2003 - 06:37 #3
og forresten -hvilket grafik kort har du?
Avatar billede dk-morten Nybegynder
22. april 2003 - 06:38 #4
Det kunne jo være virus en virus der gør din pc langsom..
jeg har fornylig haft en.. :( den var sku ikke dejelig menn jeg ved ikke helt
Hvad styre system køre du med??
Avatar billede tearz Nybegynder
22. april 2003 - 07:59 #5
- Jeg køre med sorftware mode lige nu.. Har prøvet de andre uden det har ændret nogent betydeligt.

- Jeg har et Gfx force 4

- Tror ikke jeg har virus.. Det er kun når 3ds max er åbent den køre langsomt.  og scanner sortset hver dag,

- Jeg tager lige et screen shot når jeg kommer hjem i dag,
Avatar billede dk-morten Nybegynder
22. april 2003 - 13:33 #6
Hmmm så ved jeg sku ikk sorry
Avatar billede olemunk Nybegynder
22. april 2003 - 17:00 #7
Her er et par bud:
1. Hvis du kan åbne Max i standardopsætningen, er det usandsynligt, at det er Max "nside", der er problemet.
2. Hvis du har aktiverede firewall og virusbeskyttelse, skal de måske konfigureres manuelt til at "exclude" Max, selvom de burde gøre det automatisk.
3. Hvis du er abonnent på en musik/fim/program-bytte/udvekslingsserver, kan problemet være her. Prøv at tage internetstikket ud (det er ikke nok at slukke for dit modem).
4. Et eller andet (skjult) program kan måske få din PC til at fungere som server. Download evt. et spyware-program. F.eks. Spybot, som er gratis, effektivt og ret ufarligt at bruge.
Avatar billede tearz Nybegynder
23. april 2003 - 13:28 #8
no luck so far :(
Avatar billede olemunk Nybegynder
23. april 2003 - 18:18 #9
Et skud i tågen: Du kan muligvis have stillet en eller flere "kritiske" modifier-værdier for højt. Nogle af disse værdier fastholdes efter genstart af programmet. Forslag: Afinstallèr Max OG slet hele mappen (men ikke C-dilla'en). Geninstallèr i Typical-versionen.
Avatar billede tearz Nybegynder
24. april 2003 - 00:17 #10
har afinstalleret et par gange desværre uden held.
Avatar billede olemunk Nybegynder
24. april 2003 - 06:28 #11
Inden du formatterer og geninstallerer hele dynen, kunne du måske prøve at opdatere alle dine øvrige programmer -et for et. Også fremvisere og directX. Fjern SQL og Java programmeringsværktøjer.
Det har du måske allerede gjort og så ville mit bedste gæt være, at et eller andet er kollideret under installationen af enten et tidligere program eller af max. Det er næsten umuligt at finde og rette installationsfejl, der ikke rapporteres af maskinen. Så lav en fdisk-formattering og opsæt nye partitioner. Du kan få en gratis fdisk-diskette i de fleste butikker.
Hvis det heller ikke hjælper, så køb en ny harddisk og installèr max separat her.
Avatar billede tearz Nybegynder
24. april 2003 - 16:50 #12
intet hjælper desværre :/ så må vel undvære mange tak for hjælpen ellers
Avatar billede tearz Nybegynder
24. april 2003 - 16:51 #13
og olemunk du får lige 100 points fordi du har været så venlig at hjælpe så meget så hvis du gider at oprette et svar :)
Avatar billede olemunk Nybegynder
24. april 2003 - 17:15 #14
Ja, det er jo lidt ærgerligt. Her et allersidste bud. Prøv at checke om maskinen registrerer din processorhastighed og dine ram korrekt. (Start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemoplysninger>systemoplysninger)Her finder du disse oplysninger.
Visse udgaver (hm) af max kan finde på at nulstille bioskonfigurationen.
Hvis oplysningerne er forkerte, skal du ændre dem i Setup>bioskonfiguration.
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. april 2003 - 14:18 #15
Hvilken opsætning bruger du? OpenGL, DirectX, eller ZHeidi (SoftWare)?
Hvis du bruger OpenGL og har installeret den nyeste Beta Detonator fra NVidia er der lidt konflikter med 3D Studio Max. Så prøv at installere en anden detonator eller brug SoftWare render (som en middlertidig løsning)!

Held og Lykke
ZeroHero