Avatar billede crazynight Nybegynder
19. april 2003 - 13:40 Der er 14 kommentarer

Skal man vælge mellem design og søgemaskineplacering?

Vi fik for noget tid siden lavet tre sites (bryllup.dk, crazynight.dk og konfirmation.dk) med flotte frameopsætninger, flashintroer osv. Har for nyligt lavet bryllup.dk om til igen "bare" at være en (kedelig?) htmlside uden tant og fjas og hold K*FT hvor det gjorde godt i forhold til eks. google.`

Nu sidder jeg og tænker lidt - vi vil naturligvis også gerne have crazynight.dk og konfirmation.dk placeret lige så godt......men er det virkelig nødvendig at kvitte frames for at få en god placering?

Jeg synes eks. vældig godt om designet på konfirmation.dk med en fast top og bund, men det nytter ikke hvis det ødelægger vores placering.

Er der ikke en "både-og"-løsning???
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 13:42 #1
der er et hefte fra idg "søgemaskiner for webmaster" hvor du kan lære og få flere besøg
Avatar billede crazynight Nybegynder
19. april 2003 - 13:46 #2
Jamen nu spørger jeg ikke så meget efter at få flere besøg, men om hvordan valg af design PÅVIRKER søgemaskineplacering - eks. i Google.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 13:51 #3
crazynight> mener google køre på jo flere besæg jo højre rang
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 13:51 #4
besøg
Avatar billede virus Nybegynder
19. april 2003 - 13:54 #5
Google indeksere på den måde, at deres crawlerbot støver diverse sites frem, checker hvilke links der er på disse sites, derefter som vi alle kender det, counter den antal sites der linker til et site, og vupti, sitet er på toppen, hvis der er flest som linker til det.
Avatar billede virus Nybegynder
19. april 2003 - 13:56 #6
Derfor er bla. de store gratis "webhoteludbydere" i USA (geocity, tripod, m.a.) blevet filtreret specielt godt, da enkelte firmaer eller personer fik den smarte ide at oprette tusinder af gratis sites, med links til det samme website
Avatar billede mortrr Praktikant
19. april 2003 - 13:58 #7
Dit største problem på konfirmation.dk er de manglende links.
Google kan ikke følge links i en flash-film fx, så den vil aldrig finde ind til dine tekst-sider.
Sørg for at man altid kan finde ind til tingene med almindelige links.
Og læg gerne noget tekst ind i frames-siden. Der hvor der i dag bare står "Din browser understøtter ikke frames!"
Læg en fornuftig tekst ind, med links ud til alle de vigtigste sider.

Rangen på google bestemmes af hvor mange sites der linker til dig, og hvor høj rang disse sites har. Ikke på besøg.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
19. april 2003 - 14:00 #8
Jeg synes dine sites er mega fede i layoutet.
Damn det er nice lavet (ikke fordi det er det bedste jeg har set men...)
de der annonce bokse hvordan fanden har du lavet dem?? TELL ME ½!!½3(/&(%/][{€€
Avatar billede crazynight Nybegynder
19. april 2003 - 14:13 #9
Tak for rosen, Kobe14 - hvilke annoncebokse tænker du på?
Avatar billede raffar Juniormester
23. april 2003 - 14:30 #10
Dine sider er fine og jeg mener ikke du skal tænke så meget på Google etc. Du skal derimod holde dig fra Flah, Java Appletter, overdrevent brug af Java Script & ActiveX objecter. Disse er i større eller mindre grad som mortrr også siger ikke noget Google indexerer. Hold dine sider (Navigation i det mindste) i ren html.

Design generelt har ikke nogen indflydelse på Google o.a. - De elementer der har indflydelse er indhold, indgående links, placeringen af sider der yder indgående links o.s.v.

crazynight > Sorry jeg kopmmer med dette, men hvor svært kan det være at lukke 'gamle' esvarede spørgsmål? Du har pt. 975 points ude fordelt ud over 19 åbne spørgsmål. Dine spørgsmål kan ses her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=crazynight&option=22
Please vær med til at gøre experten et bedre sted ved at respektere de brugere der bruger sin til på at være dig behjælpelig.

Held og lykke med dine sider, samt placeringen i Google
Avatar billede raffar Juniormester
23. april 2003 - 14:33 #11
Jeg fand lige dette der kan styrke din viden om søgemaskiner og optimerin af dine sider http://www.searchengines.com/ Good stuff.
Avatar billede gloin Nybegynder
24. april 2003 - 20:02 #12
Flash er bad news for søgemaskiner - en søgemaskine er som en gammel browser ver 1.0 (Den læser kun tekst). Kør din side gennem "Sim Spider" på dette link (sådan ser søgemaskinerne din side). http://www.searchengineworld.com/misc/tools.htm

Brug også de andre fede tools.

Google er dominerende i DK (70% af alle søgninger) - Google kigger på dine søgeord, hvor mange gange optræder de i teksten, titlen og domænenavnet.

Google beregner også din pagerank og placerer dig efter denne. God Pagerank får du ved at mange sider linker dig - allerbedst andre sider som din MED god pagerank.

Desuden bruger Google en række andre parametre.

HAr du generelt spørgsmål om søgemaskiner - så tjek forummet på www.joyzone.dk. Forummet drives af Mikkel Demib Svendsen, der er blandt Danmarks bedste søgemaskine eksperter.

God fornøjelse med dine sites..
Avatar billede raffar Juniormester
07. maj 2003 - 01:40 #13
Lukketid for dette og resten af dine gamle spørgsmål?
Avatar billede raffar Juniormester
27. december 2003 - 15:25 #14
Hvis du vil have folk til at hjælpe må du i det mindste lukke dine spørgsmål når der er gået svar ind!
Så venligst luk dine gamle spørgsmål!