Avatar billede npa Nybegynder
17. april 2003 - 19:44 Der er 4 kommentarer

Problemer med XML-SOAP aktivering af WebServices (HelloWorld)

Jeg har fået Tomcat version 3.24 op at køre. RPC Servletten virker også. Jeg har deployed min HelloWorld service på Tomcat via admin klienten der kommer med Tomcat.

Mit eksempel er hentet fra Wrox-bogen:  Professional Java SOAP kap. 3.

Problemet viser sig når jeg kører min HelloWorldClient applikation for at kalde en metode på serveren:

Jeg får en besked:
com.lesavon.test.HelloWorldClient.main:  starting test ...
com.lesavon.test.HelloWorldClient.main:  Call to getMessage returned a fault!
Fault code:  service 'urn:helloworld, unknown
com.lesavon.test.HelloWorldClient.main:  All done!

Klienten kan altså åbenbart ikke finde min service på web-serveren, til trods for at admin klienten på serveren påstår at min service er deployed;

Tomcat giver følgende fejl når jeg prøver at kalde min service:

SOAP Service Manager: Unable to read 'DeployedServices.ds': assuming fresh start

Hvad er der galt?

mvh. Niels
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2003 - 20:26 #1
Hvilket Web Service toolkit bruger du ?

Det gamle Apache SOAP ? Eller det nye Axis ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2003 - 20:26 #2
(jeg formoder at du mener Tomcat 4.1.24)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2003 - 16:00 #3
Stadig brug for hjælp ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2003 - 22:31 #4
?