Avatar billede skra Nybegynder
16. april 2003 - 13:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil lære XML

Hej

Jeg har læst meget overfladisk om XML rundt omkring. Inspireret heraf kunne jeg godt tænke mig at komme lidt dybere ind i det.

Istedet for at bruge mange timer og penge på at finde en god lærebog, eller "lære-hjemmeside" vil jeg bare lige høre om der er nogen, der kan anbefale noget.

Jeg er fortrolig med HTML, css, databaser og forskellige programmeringssprog. Både decideret webprogrammering såvel som "klassisk" programmering.

Håber jeg får en god bogtitel - eller bedre endnu, en adresse til en god og omfattende hjemmeside

På forhånd tak.
Avatar billede runeevers Nybegynder
16. april 2003 - 14:16 #1
Der er vist kun brug for at nævne ét sted: http://www.w3schools.com/
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 14:23 #2
Kære dig,

Har du overvejet kurser ? Hvis ja så prøv at se min hjemmeside kursusplanen.dk

Held og lykke

Anja
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2003 - 14:32 #3
Kære Anja,

Når jeres firma har så mange dygtige medarbejdere, hvorfor
har I så ikke lavet et website der virker professionelt.

/per
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 14:49 #4
Kære Per,
Tak -
Jeg er nystartet - og Rom blev ikke bygget på en dag. Jeg kommer fra SuperUsers, hvor jeg var kursuschef i 5 ½ - så min force er at kunne skaffe en kompetent instruktør + materiale til det rette tidspunkt. Endelig formidler jeg  kurser til de store kursushuse herhjemme (har bla. listet de kurser, som er sat til afholdelse - så man slipper for aflysninger)

Jeg er ikke selv teknisk dybt funderet - min force er at vide, hvem som er det.

Da jeg selv har lavet den - ja så er den måske ikke prof.
Der var en gang, hvor en hjemmeside var god bare der var en forside, indhold og vilje bag - hvor det var indholdet der talte. Nu tæller fine opsætninger, avancerede søgemuligheder etc.

Det kommer en dag - lige nu har jeg bare ikke råd til 7 hard-core web-udviklere
- selv om det sikkert ville være dejligt.

Så ja ikke alle er ligeså dygtige, som du sikkert er.

Hav en dejlig dag og smil lidt til andre
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 14:53 #5
http://kursusplanen.dk << Virker ikke
http://www.kursusplanen.dk << Virker

Det skal vist rettes med det samme ;)

Peter.
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 14:56 #6
Ellers er det en fin hjemmeside :)

Peter.
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 14:59 #7
Kære Peter,
Tusind tak - det var konstruktivt :-)
Ja - det skal man kunne ...
Æh...med bedende øjne - hvorn gør jeg - siden kører på en IIS
Stort smil

Anja
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 15:08 #8
Anja >
Start din IIS Manager
Højreklik på dit websted
Fanebladet "Web Site"
I "Web Site Identification" "Øverst" klikker du "Advanced"
Og der under "Multiple identities for this Web Site" klikker du add

IP : All Unassigned
TCP Port : 80
Host Header Name : kursusplanen.dk

Klik Ok
Genstart din IIS

Det klarer Jobbet :)

Peter.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
16. april 2003 - 15:09 #9
Kære alle :)

Hvad med at vi alle hjælper skra istedet for at hakke ned på hinnanden?
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 15:13 #10
Kære Peter,

Tusind tak - jeg sidder ikke ved serveren lige nu :-) men senere

hmm10 - er så enig :-)

Vi skal jo alle begynde et sted :-)

Hav en dejlig dag :-)

Glad hilsen

Anja
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 15:13 #11
hmm10 > Hvem hakker på hinanden ?

Peter.
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 15:17 #12
Ham den første (hoejrup)- håber jeg
selvom jeg er quinde (Griner) forsøgte jeg ikke af hakke igen ;-)
Tak for hjælpen
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 15:20 #13
Anja > Syntes nu ikke han hakkede, men okay.. :)
Står du selv for driften af jeres servere ?

Ellers kender jeg et lille IT Firma som kan hjælpe med det, tror faktisk du allerede kender det ;)

Peter.
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 15:25 #14
Kære Peter,
Vi gør det pt selv - og det funker :-)
Jeg kan på din IP adresse se - at jeg vist kender dig :-)

Smil fra

Anja
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 15:27 #15
Anja > nu blir du teknisk.. lol hvordan faen kan du se min IP adresse ??

Peter.
Avatar billede runeevers Nybegynder
16. april 2003 - 15:28 #16
Jeg er ked af at sige det, men alt jeres interne sniksnak er et voldsomt forstyrrende element i en ellers saglig tråd, og frabedes helt og aldeles.
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 15:30 #17
Peter - min private email er frksmil@hotmail.com

runeevers - du har ret - sorry
Avatar billede virtus Nybegynder
16. april 2003 - 15:30 #18
Runeevers > selvfølgelig, det blev vist et stort sidespring.. undskyld

Peter.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2003 - 21:54 #19
hmm10> Jeg hakker ikke, det var bare konstruktiv kritik. Du kan nemlig ikke sælge kurser, hvis du ikke har et prof. website.

Kære Anja,

Det kræver hellere ikke 7 hard-core web-udviklere, hvis du skal lave et prof. website.
Du skal faktisk kun bruge en prof. grafiker og en prof. html koder, og den del kan
løse begge ting. Så du skal faktisk kun bruge en person.

Men i de rigtige gamle dage skulle du anvende et helt team, nu skal vi alle være
lidt mere multi orienteret.

/per
Avatar billede anjamunck Nybegynder
16. april 2003 - 23:33 #20
Kære Per,
Det går nu ok - men pt skal mit firma opbygges - og jeg har måske forkert - valgt ikke at have de brede armbevægelser. Hvad som normalt kvæler nystartede firmaer er faste omkostninger - dvs. lønsumme.
Jeg har ikke råd til en person til at flot designe hjemmesiden p.t.

Jeg sælger (formidler) egentlig ikke qva hjemmesiden, men på tillid og mange års erfaring i branchen.

De kunder jeg har - har jeg fortalt, at min hjemmeside ikke er fin og proff - men det er jo heller ikke de vigtigste. Det vigtigste er, at at man leverere et godt stykke arbejde og at folk (kunder) har personlig tillid.
En opstartsface er altid svær - jeg er jyde - er lig firmaet eksisterer ikke på lånte penge - jeg svarer hver sit.

Men ja firmaets hjemmeside skal gøres bedre. Det jeg mente med at hakke - var at din eneste kommentar var: "Når jeres firma har så mange dygtige medarbejdere, hvorfor har I så ikke lavet et website der virker professionelt." - det fandt jeg sårende. Du skrev ikke hvorfor. Jeg indrømmer gerne at jeg er nybegynder - jeg tror på mit firma - det går fremad.

Jeg er jo ikke hard core Java programmør selvom jeg eks. kender personen som kan det og har 20 materialer inden for området.

Selvom jeg har skrevet meget (lå mig på hjertet) så af respekt for runeevers (undskyld runeevers - men jeg blev grebet) - så er du meget velkommen til at skrive til mig på min private email frksmil@hotmail.dk
Jeg vil meget gerne have flere input og jeg er bestemt ikke sur - du sårede mig bare (sikkert quindelig forfængelighed;-)
Smil fra

Anja

Under instruktører vil du kunne læse, at jeg har dem tilknyttede (ikke ansatte).