Avatar billede jacobf Nybegynder
16. april 2003 - 10:09 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket Backup-Program ???

Ønskes : Et backupprogram som tager en komplet backup af en server ( ALT skal med )
Programmet bliver startet på forskellige tidspunkter, så at kunne Schedule er ikke så vigtigt...
Der kører Windows 2000 på serveren

Haves:
1 stk HP Surestore Båndstation 20/40gb
1 stk Server

Nogen idéer `???

Der fulgte en version af TapeWare XE med båndstationen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er en demo-version eller ligende ...

Mvh Jacob
Avatar billede Chewie Novice
16. april 2003 - 10:30 #1
Jeg har ingen personlige erfaringer med backup programmer .... men jeg ved at GHOST har et rimelig godt renome
Avatar billede b.b Nybegynder
16. april 2003 - 10:34 #2
The one and only : Veritas Backup/Exec...
Avatar billede jensendk Nybegynder
16. april 2003 - 10:36 #3
Arcserve 9 med disaster recovery option virker faktisk, hvis man husker at lave CD'en på den maskine, der skal kunne recovers..

Skal du bruge hjælp til at sætte disaster recovery op, så sig til..
Avatar billede b.b Nybegynder
16. april 2003 - 10:36 #4
men ok, når nu du siger at alt skal med, så er Ghost, som chewie siger, måske det du skal bruge....der tager du bare et image af hele din disk, og hvis der går noget galt, ruller man bare last known good på...og så er man kørende igen
Avatar billede jacobf Nybegynder
16. april 2003 - 11:02 #5
Hvad er fordelen ved et program som Veritas Backup/Exec i forhold til en ghost...
Er det muligt at genskabe enkelte filer eller ligende???

Der er en funktion på min båndstation der hedder OBDR ( One Button Disaster Recovery ) - den funktion ønsker jeg at kunne bruge på backuppen...
Eftersom jeg ikke har mulighed for at sidde ved systemet hvis der går noget grueligt galt, skal det være uhyre simpelt for ejeren at genskabe alle data...
Der bliver lavet en backup hver aften - da det er patientjournaler der hele tiden ændres...
Avatar billede itognet Nybegynder
08. maj 2003 - 12:32 #6
Hej Jacob.

Jeg er forhandler af bl.a SureStore men også TapeWare som følger med - og du har rent faktisk fået en full version med Intelligent disaster recovery (IDR) med når du køber en HP SureStore.

Programmet er relativ simpelt og nemt at bruge. Sørg evt. for at den er opdateret til nyeste version.

IDR skal du installere efter du har installeret programmet. Husk at lave enten 3 disketter du kan starte fra eller en CD-Rom - så du kan komme op og køre igen ved diskcrash el. lign.

Når du tager backup med TapeWare laver den (når du vælger full backup) altid de information der gør at den man starte direkte fra tapestationen. MEN, din PC og din SCSI controller skal supportere det. Det kan anbefales altid at have de 3 disketter el CD'en, i tilfælde af OBDR ikke virker.

Det er korrekt at BackupExec og ArcServe er meget gode programmer, men prismæssigt kan de godt ligge for højt til Single user/Small business

God fornøjelse.
Avatar billede jacobf Nybegynder
08. maj 2003 - 13:47 #7
Jeg har nu prøvet alle de forskellige programmer der er blevet omtalt her.

Som du siger itognet er Tapeware ganske nemt at bruge...
Men.. Hver gang jeg prøver at tage en backup med TapeWare melder den en masse fejl. Bl.a. kan nævnes nogle winnt\logs og winnt\system32

Jeg har fået OBDR til at virke efter planen...

IDR som du omtaler, ligger det på Driver-cd'en eller TApeware cd'en ?
Jeg sidder desværre ikke lige ved serveren nu, men jeg kigger på det hele i morgen...

Mvh Jacob
Avatar billede itognet Nybegynder
08. maj 2003 - 16:12 #8
IDR ligger på Tapeware CD'en, hvis du kører installationen igen, er der et punkt der hedder Install Options.

Husk at installere det med administrator rettigheder. Og helst nyeste version hvis du kan komme til det.

Jeg kan ikke mindes at jeg har haft nolge problemmer med produktet som jeg ikke selv var skyld i.
Avatar billede jacobf Nybegynder
09. maj 2003 - 13:06 #9
Jeg har netop opdateret Tapeware til V 6.3 SP3C

Desværre får jeg stadig fejl... Det er altid de samme filer der er problemer med :

DATA-SERVER\C:\Program Files\Pwrchute
                      pwrchute.dat : Ver : 101 - Data did not compare correctly

DATA-SERVER\C:\WINNT\security\logs
                        scepol.log : Bkp : 209 - Object is busy

DATA-SERVER\C:\WINNT
                                  ? : Bkp : 212 - Unknown error
                Windows Update.log : Bkp : 209 - Object is busy

Hvad kan det skyldes ???

Mvh Jacob
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. maj 2003 - 08:58 #10
Det skyldes at programmerne, der bruger dem er aktive, eller, som i det første tilfælde, at filen måske er korrupt..

En open file agent kan løse problemet.
Avatar billede itognet Nybegynder
30. maj 2003 - 09:52 #11
open file agent er løsningen, blot skal du se på om det er filer som er absolut nødvendige at ta backup af.

Og i dit tilfælde er det ikke.
Pwrchite.dat er en fil til UPS'en -  og hvis du ikke har en ups er det ud med programmet.

Det jeg vil bide ekstra mærke i er Data did not compare correctly - har du somregel kun når du har et fejlbånd eller anden form for hardware fejl.
Det er muligt at programmet vil melde den fejl, hvis filens indhold er blevet ændret?

Sidst i log filen, står der om backupen er successful eller ej. - For den kan godt være OK, med warnings.
Avatar billede skyrider Nybegynder
01. juli 2003 - 11:18 #12
Hvis man lige har fået ombyttet sin Surestore 24 hos HP og nu får en bunke af de der Data did not compare correctly , er det så et defekt drev man har fået retur ??
Kan man hente sp til 6.3 gratis ??
fordi kunden skal lige pludseligt bruge flere bånd til backup, og der komme de der meddelelser om at sætte samme bånd ind istedet for det næste.