Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
12. april 2003 - 14:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AutoCad figurer

Hej....
er der mon nogen som kan fortælle mig om der findes
programmer i AutoCad om hvorledes man tegner ansigter
og hele figurer, kan man "scanne" sit eget ansigt ind
i computeren og få det i 3D eller lignende, eller er der
en anden metode..
Avatar billede mismis Nybegynder
14. april 2003 - 13:51 #1
Well da Autocad hovedsagentlig er beregenet til at lave såkaldte Ikke organiske objecter, så vil jeg sige at det nok vil være rigmelig besværligt at modelere et ansigt i autocad.

Men det ville do i det fleste 3D pakker være muligt at modelere (svært / tid) et hovede / ansigt og så exportere det til 3ds eller dxf så du kan hente det IND i autocad og bruge det der.

Med hensyn til 3D scanning, ja så er det en ret pebberet erfere
da de billigste 3d canner starter ved en pris omkring 40.000 kr i danmark, og den ville så betyde at du skulle kappe dit hovede af og sætte det på en pladespiller ligenende genstand :)

så du må den hårde vej at modelere selv.

Med mindre du ikke er så krævende med hensyn til kvaliteten, da det er ret svært at modelere naturlige ansigter.

der er dog en lille gen vej hvis du har en kamera til computeren

et lille program ved navn 3DMENOW
som du kan læse mere om på http://www.maxvista.com/3dmemow.htm

et program der via et par billeder og et par kurver kan lave en model af dit ansigt, ikke helt præsis men nogle gange går det vist oki.

det skal siges at programmet ikke er gratis.

Held og lykke

MVH

  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
14. april 2003 - 13:53 #2
er er en anden link på det omtalte 3d me now
http://www.biovirtual.com/3DMeNow/

der kan du se eksempler osv
og sågar hente en demo version så
nu bliver det sJov :)

MIS