Avatar billede ravion Nybegynder
08. april 2003 - 00:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min mus og keyboard failer

Jeg har fået det problem efter jeg var til et netværk at min mus og keybard nogle gange bare går ud, det er strømmen som bare forsvinder da alt lyset går ud i dem. det kommer som et lyn fra en klar himmel. anfaldenes varighed er meget forskelligt lige fra 1 sek til at jeg skal prøve og rokke i stikkene nede bag ved computeren.
skal dog siges at det ikke altid sker på samme tidspunkt faktisk er det meget forskelligt nogle gange mus nogle gange keyboard og andre gange er det begge ting. og hvis de begge er gået ud er det ikke sikkert at jeg får dem til at virke på samme tid.
plz hjælp
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. april 2003 - 01:32 #1
Hvis du har været til et netværkstræf og lige pludselig får mærkelige fejl, ville jeg lige kigge forbi en onlinescanner for en sikkerheds skyld for at udelukke en evt. virus. http://www.pandasoftware.com/activescan/

Jeg syntes faktisk også at jeg kan huske en med nogenlunde samme problem, og her var det nogle drivere som skulle opdateres. Er alle dine drivere opdateret, ellers er det måske det der skal til.

Men som sagt kig forbi onlinescannere, idet en hacker godt kan overtage din mus og dit tastatur. En god side at gå ind på for at få alle mulige oplysninger omkring virus og spyware er på denne side som er dansk: http://www.spywarefri.dk
Avatar billede ravion Nybegynder
08. april 2003 - 15:59 #2
virus kan det ikke være for det har jeg tjekket med fuldt updated norton. og ang drivere så har jeg ikke opdateret men sys heller ikke det kan være det da jeg altid har kørt med disse drivere uden problemer. :/
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. april 2003 - 20:53 #3
Virker det efter genstart? For kan du så bruge det i bios eller dos eller hvad der nu er før windows?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. april 2003 - 00:20 #4
Selvom du nu siger at du har en fuldt opdateret Norton, så må jeg bedrøve dig med at det bestemt ikke er alle trojanere som Norton kan finde, så det kan meget vel være at det er sådan en du har reddet dig. Har du været inde og se alle de mange råd og vejledninger som ligger på spywarefri?

Du skulle nu prøve at onlinescanne for virus
Onlinescanne for trojanere
Installere Ad-aware eller Spybot
Installere Spywareblaser
Installere IE Spyad
Link til alle disse værktøjer ligger på spywarefri.
Bedre råd kan ikke gives
Avatar billede werd Nybegynder
13. april 2003 - 12:01 #5
det er naivt at stole blindt på at virusscan ser ALT! Og specielt ikke norton - LOL :D
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 12:26 #6
Takker for point:)