Avatar billede risager Nybegynder
07. april 2003 - 15:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg "skjule" mine internetbesøg?

Hej

Hvis jeg ikke er interesseret i, at min arbejdsgiver ser hvad jeg spilder med arbejdstid med, er det så muligt for mig at skjule 100% hvor på nettet jeg surfer?

Jeg er koblet op via en server som står i Norge!

Hilsen
Risager
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
07. april 2003 - 15:44 #1
Det kommer an på hvordan din arbejdsgiver kan overvåge dig.
Hvis han kigger på trafikken kan du lave en vpn tunnel til en maskine der står udenfor jeres netværk.
Avatar billede risager Nybegynder
07. april 2003 - 15:48 #2
Det bliver nok lige avanceret nok. Tænkte mere på om jeg via Windows kunne slette min trafik. Det andet tangerer vist fyringsgrundlag, og så vil jeg vist hellere undvære ingridswede.nu! :-)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
07. april 2003 - 15:53 #3
Så er det sgu da bare og vælge "Ryd oversigt" og "Slet filer" i internetinstillinger, hvis det er Internet Explorer du bruger
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. april 2003 - 15:57 #4
Avatar billede pafach Nybegynder
07. april 2003 - 18:45 #5
Svaret er Nej. Du kan selfølgelig slette sporene på den PC du sidder ved, men du kan ikke slette sporene i log'en på serveren/firewall'en.
/pafach
Avatar billede risager Nybegynder
08. april 2003 - 08:43 #6
metal_hansen....men det gør vel ikke noget ved de spor som pafach omtaler?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. april 2003 - 11:21 #7
risager > nej.
Avatar billede chriz2002 Nybegynder
08. april 2003 - 12:15 #8
Kan man ikke hente et Program som Proxy Cap .. ?  Så man smutter uden om Firewallen/serveren .. ?
Avatar billede pafach Nybegynder
08. april 2003 - 16:50 #9
Alternativt kan du fjernstyre en anden PC via eksempelvis VNC: http://www.uk.research.att.com/vnc/
VNC gemmer ikke på den computer du fjernstyrer fra. Men du skal så have en maskine til rådighed som i forslaget fra a_eriksen, hvor du skal have adgang til Internettet - og det er nok ikke kun for at (mis)bruge arbejdstiden - det er vel også for at spare opkoblingstid derhjemme?
Avatar billede risager Nybegynder
10. april 2003 - 12:34 #10
Det bliver nok for avanceret med VNC - var mest ude efter en funktion i Windows, som kunne klare sagerne. Måske skal jeg overveje en bedre formulering en anden gang. Men tak for forsøget!
Avatar billede risager Nybegynder
07. august 2006 - 15:40 #11
Lukker