Avatar billede benzon Praktikant
02. april 2003 - 15:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Install af XML på en Windows Apache server

Hey nogen der kan hjælpe mig med at installe XML på en Windows Apache server så ville jeg sku blive kæmpe glad :)

Håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede benzon Praktikant
02. april 2003 - 15:54 #1
og hva skal jeg hente af XML Prossecor ? :\
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2003 - 15:56 #2
Hvad skal du bruge XML til ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2003 - 15:57 #3
Eller måske snarere hvordan skal du bruge det ?
Avatar billede benzon Praktikant
02. april 2003 - 16:06 #4
Det er til noget php jeg har gang i skal lige se om det er noget man skulle tage og lære om der er noget smart i at lære XML
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. april 2003 - 16:06 #5
man kan jo bare have XML dokumenter liggende - på lige fod med HTML dokumenter og andet...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. april 2003 - 16:08 #6
Og så evt. bruge php's egne funktioner til at traversere XML'et - man behøver ikke nogen decideret XML-server for at kunne hoste (og bruge) XML-dokumenter...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2003 - 16:10 #7
Du kan bruge XML på mange måder.

Du kan serve XML + CSS eller XSL til browseren. Det kræver intet
installeret på serveren, set fra Apaches synsvinkel er det bare
filer.

Så kan dynamisk generere XML f.eks. via PHP. Det kan du bare gøre
ved at outputter XML i.s.f. HTML. Eller du kan bruge et XML library.

Så kan du dynamisk outputte HTML ud fra XMl f.eks. via PHP. Det
kræver formentlig et XML library til PHP (hvilket jeg dog er sikker
på findes).
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. april 2003 - 16:11 #8
Avatar billede benzon Praktikant
18. april 2003 - 14:06 #9
lukker
Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. april 2003 - 22:51 #10
benzon >> der var intet af det vi kom med, som du kunne bruge ????? .... Men på den anden side, når man ikke hører noget fra dig i 16 dage, så kan man jo kun tænke sit!

/Søren
Avatar billede benzon Praktikant
18. april 2003 - 23:09 #11
fik det ikke til at virke :\ opgav det ret kraftigt :\
Avatar billede benzon Praktikant
18. april 2003 - 23:09 #12
bearhugx >> der over var du ikke kommet med det som et svarså kunne ikke gi dig points
Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. april 2003 - 23:38 #13
benzon >> undskyldningen:
  "Der var ikke lagt et svar, så jeg kunne ikke give points"

er lidt for lam - de fleste (i hvert fald de, som har været på eksperten i en måned eller mere...) ved, at de, som spørger, kan bede folk om at lægge et svar, hvis denne har leveret nyttige oplysninger eller på anden måde "gjort et stykke arbejde, som fortjener en form for anerkendelse"

Så... Det ærger mig at du har opgivet med XML'en - og derudover ærger det mig, at du så ikke noget før har meldt ud omkring de problemer, som du har haft med at få det til at virke - at du så vælger at opgive, uden at vi har haft mulighed for at komme med mere konkret hjælp, er bare kun beklageligt...

/Søren
Avatar billede benzon Praktikant
19. april 2003 - 01:46 #14
bearhugx >> sry mester men gider ikke balade så opretter lige et spørgsmål så du kan få dine points :)
Avatar billede benzon Praktikant
19. april 2003 - 01:50 #15