Avatar billede arnar Nybegynder
31. marts 2003 - 12:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

s.o.s Startop problem OS9x

Efter at have haft problemer med at starte min maskine  (G3 beige- OS9,2)  - op fra startcd - kom jeg til at lægge kopi af systemmappe fra en anden boot disk jeg havde, så nu har jeg et alvorligt problem.  Nu får jeg meddelsen" The system software on the startup disk only functions on the orginal media, not if copied to another drive - restart" Skal jeg nullstille PRAM indstillinger eller er jeg ude i noget rigtig alvorligt ?

arnar@forum.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
31. marts 2003 - 12:58 #1
Prøv lige at starte fra CD'en med "SHIFT" tasten holdt i bund (udvidelser slået fra)
-og flyt så din mappe der driller i paprikurven (hvis den er kopieret - det tror jeg den er) eller tilbage på sin plads.

-ellers skal du have fat i Norton eller TechTool til OS9 for at få lov til at genstarte.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
31. marts 2003 - 13:14 #2
takker for point . . .