Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 18:42 Der er 16 kommentarer

TV-out på Asus graffikkort

Hejsa !

Jeg har lige købt et Asus V 9280/td - grafikkort.
Jeg er meget tilfreds med det, men har problemer med Tv-out, da jeg ikke kan få farverne ført over til tv'et.

Jeg har gjort således:

Har forbundet grafikkortet med S-VHS og med kabel til tv'et ligeledes med S-VHS = ingen farver !!

Fra grafikkort med S-VHS til TV med skartstik i tv'et = ingen farver !

Tv'et er et helt nyt Panasonic, så det kan ikke være problemet at det ikke understøtter et eller andet specielt. Jeg har forsøgt på to forskellige tv med samme resultat (ingen farver).

Jeg har læst på nettet et sted at det kan skyldes at kortet er sat op til 60 herts, hvilket skulle havde været 50 herts. Mit kort står ganske rigtigt til 60 herts, men det kan kun sættes op i herts, ikke ned ?!

Måske skal der slet ikke laves om på disse herts, måske er det noget andet ??

Jeg håber at en eller anden kan løse dette......

Mvh.
LPA
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 18:44 #1
Egneskaber for skærm>indstllinger>avanceret>geforce4>valg af enhed> Husk at vælge Danmark Pal-G og "sammensat video-out"
prøv det
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 19:05 #2
Når jeg er nået til "geforce4", så kan jeg ikke finde "valg af enhed" derinde ? Ved geforce 4 kan jeg ikke vælge danmark pal-g, for det er der ikke.

Der er kun oplysninger om skærmkort og system, og så muligheden "yderligere egenskaber".
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 19:07 #3
Prøv at hent denne driver http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09 hvis du har XP/2000
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_41.09 Hvis du har 98/ME
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 21:26 #4
Har hentet den, men kan ikke finde muligheden med valg af enheder. Jeg regner med at den er under geforce4, men har også set de tilhørende faner.

Er det der jeg nedsætter den til 50 ?? Hvis du ikke har flere forslag, så tak for det andet !
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 21:29 #5
de 50 el. 60hz skal du ikke lave om på, det har intet med farverne at gøre:) men hvordan får du billedet over på tv'et?
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 21:35 #6
Dert gør jeg ved at vælge klon, under N-view, og så er enhederne forbundet med s-vhs til pc'en, og Scart til tv'et. Tv'et er sat på AV.

Billedet er der, men igen farve - mystisk nok !
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 21:37 #7
Jeg har aldrig brugt nView men er der ikke noget der hedder NTSC som man kan lave om til pal-g ? Eller noget man kan lave om til sammensat video out ?
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 21:49 #8
Jeg fant  - godt gemt "enhedsinstillibger et sted jeg ikke havde regnet med. Under dette valgte jeg "vælg outputenhed", oh erunder står den til pal-b (ikke pal-g), jeg har ikke muligheden for at ændre dette, eller noget andet da der det øvrige er markeret med utydelig skrift.
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 21:50 #9
Ingen "sammensat video out" kan findes nogen steder ..........
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 21:51 #10
Du kan kun ændre i det når du er på tv'et, men så kan du kun kigge på tv'et.
Avatar billede -lpa- Nybegynder
30. marts 2003 - 21:59 #11
Ja, det har du så ret i. Når jeg markere skærm 2 (tv'et) så kan jeg bagefter gå ind og vælge pal-g, i stedet for pal-B.

Dog kan jeg stadig se både på tv og på monitor. Den skære ikke den ene enhed væk. Det har jeg dog set andre har problemer med at den gør.

Men på trods af at den nu er sat over til pal-g, så vil den stadig ikke vise farver.

Jeg prøver dog stadig flere andre muligheder i denne forbindelse.
Avatar billede egewood Nybegynder
31. marts 2003 - 17:55 #12
Har du andre stik på din kort end s-vhs??????
Jeg har haft ssamme problem , med min s-vhs, udgang......jeg brugte i stedet min alm. "phono" udgang, (den gule)...
Avatar billede -lpa- Nybegynder
10. april 2003 - 19:52 #13
Jeg er klar over at svaret på dette (efter ferie) kommer længe efter, men jeg har rent faktisk et gult stik på kortet. Det skal prøves når jeg får købt et stik.

Tager den lyd og billed på en gang ??
Avatar billede egewood Nybegynder
11. april 2003 - 14:38 #14
nej den tager kun billedet......du skal stadig have din lyd ud på "almindelig" vis, via dit lydkort.....
Avatar billede -lpa- Nybegynder
11. april 2003 - 21:15 #15
Pyt, det er stadig en god mulighed for billed - med farve. Jeg forsøger at købe et sådan kabel. Der skal vel bare være scart i den anden ende?
Avatar billede egewood Nybegynder
14. april 2003 - 17:41 #16
Yepper, scart er en god ide hvis du har plads til sådan et i dit tv........held og lykke..