Avatar billede skab Nybegynder
28. marts 2003 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SVG

Hejsa

Er der nogen herinde, der kender nogle gode danske sider omhandlende SVG? Måske med enkle eksempler o.lign...

På forhånd tak

/Skab
Avatar billede soreno Praktikant
28. marts 2003 - 13:23 #1
En cirkel:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 20000303 Stylable//EN" "http://www.w3.org/TR/2000/03/WD-SVG-20000303/DTD/svg-20000303-stylable.dtd">
<svg width="300" height="300" xml:space="default" style="stroke: blue; fill: none">
    <circle id="myCircle" cx="40" cy="40" r="20"/>
</svg>
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2003 - 13:24 #2
der er pt ikke særlig meget svg i dk - så det bedste sted at gå hen er klart www.w3schools.org.

et godt indblik kan du også få hos adobe - http://www.adobe.dk/svg/viewer/install/main.html

men ellers bare prøv at søg efter det på google
Avatar billede skab Nybegynder
28. marts 2003 - 13:28 #3
Jeg har tjek på de grundlæggende ting - ville bare gerne se nogle enkle eksempler samt kode o.lign på dansk...

Har besøgt w3 og Adobe - De er bare lige lidt for avancerede :-)
Avatar billede larsvn Nybegynder
02. april 2003 - 23:58 #4
SVG har det med hurtigt at blive ret avanceret hvis du skal lave mere end det mest grundlæggende. SVG er først rigtig sjovt med animationer og kompleks geometri. Jeg vil derfor anbefale en god bog. Jeg har haft megen fornøjelse af at studere "designing SVG web graphics", men der er udkommet flere siden den.

Alternativt - hvis du har adgang til Illustrator el.lign. - så kan du jo også "aflure" det SVG-output de laver ?
Avatar billede skab Nybegynder
19. maj 2003 - 10:35 #5
..